If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har ingen erfarenhet själv men här är ett tips som antagligen blir för dyrt?
SpiralSpecialisten, AB - Stockholm
Tel. 08-770 44 90
Energiv. 1, 13549 TYRESÖ · Karta
Kundanpassad tillv. av tråd- och bladfjädrar samt närliggande produkter. Certifierad enl. ISO 9002.
Annars skall Jag titta på min 127'a i helgen. Vad jag har hört skall man kunna sänka den genom att "klämma ihop" fjädrarna.
tja!
ja sänkte min 127a genom att kapa fjädrarna fram.
i bak så skaffade jag plattjärn som jag borrade hål i och satte under länkarmen, mellan länkarm och bladfjädern.
för att göra detta behövde jag borra ur dom fasta bultarna i länkarmen som håller "fjäderhållaren". och ersätta dessa med längre lösa bult med mutter.
sen e det bara o ta plattjärnen o lägga imellan (ju fler/tjockare desto lägre blir bilen) , på så vis trycker du upp länkarmen längre mot bilens underede, medans bladfjädern förblir i sitt originalläge...
kanske inte den flashigaste lösningen men det har funkat för mej
Finns visst sänkningssatser till din fiat. Kolla på detta tyska forumet http://www.italo-youngtimer.de/. Du kan även ta grejer från A112 tror jag. Bäst med riktiga sänksatser. Att "klämma" ihopa bladfjädern eller att sätta distans skivor är inte att rekomendera om du ska köra bana tex. Det är mest för utseendets skull.
Comment