Announcement

Collapse
No announcement yet.

forge dumpen!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forge dumpen!!!

    Hmm nu är det så tror jag efter lite skruvande att forge dumpen inte går att ställa? sitter bara 1st stor fjäder bakom kolven + en liten fjäder framför och en liten plast bricka vid slang ansl ? betyder detta att det är en tvåkolvs dump? bilen har 800rpm vid tomgång. Och om man kör med den så att den precis börjar ladda och släpper på gasen !! så hostar den till men inget pys ! men laddar man på så dumpar det men bilen har vita stift ! efter 8 mil s körning
    F:finns I:ingen A:annan T:turbo

    saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

    punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

    131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

  • #2
    Det går att köpa en sats med fjädrar och brickor att ställa hårdheten i dumpen med så att den öppnar vid övertryck från 0.2bar till 0.8bar, brickorna är till för att finjusterar trycket med (var väl 4 olika fjädrar om jag inte minns fel). Kostar 350:-
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      forge !!

      Hmm vart kan man köpa sådan satts? forge dumpen följde ju med bilen så jag vet ej var den är köpt.. finns det någo återförsäljare i sverige ? (lite nytt för mig )
      F:finns I:ingen A:annan T:turbo

      saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

      punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

      131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

      Comment


      • #4
        http://www.forgemotorsport.com/
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #5
          http://www.cardesign.se/forge.htm (köpte mina fjädrar där, men jag bor ju i stockholm så rätt enkelt att bara åka ner dit och hämta dem.) Finns säkert på fler ställen.

          Tar 230:- för en sats. Kollar du på Forge hemsida tror jag att du får lägga på engelsk moms på priset, om jag inte missminner mig. Lätt att glömma.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Jag köpte min forge dump (dv006) direkt från Forge, och det stämmer att man åker på engelsk moms (17.5% ?)

            Panda 169

            Comment

            Working...
            X