Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dämpare och garagedomkraft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dämpare och garagedomkraft

    Skulle behöva lite råd/åsikter om dämpare, någon som kan ge feedback på bilstein, sachs, koni eller original till Punton? Gärna lite för/emot (bilstein var dyrare än jag trodde, så får se om det finns andra billigare alternativ, annars får det nog bli en uppsättning sådana ändå).

    Behöver dessutom skaffa en garagedomkraft. Såg att Micro sälger en för 149:-, är det något att ha? Hur högt bör den kunna lyfta?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Denna domkraft från Biltema använder jag:
    http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=82774
    Fungerar suveränt och kostar 139:-, du sparar en tia!!!
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

    Comment


    • #3
      Någon som vet hur högt domkraften som följer med bilen lyfter på ett ungefär? Behöver högre än så, helst.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Har funderat på det där med domkraft ett tag...

        Problemet med de billigare varianterna är att de bara har ett spann på lite drygt 20cm mellan högsta och lägsta höjd. Jag tycker att det är lite i minsta laget...

        Vill man kunna lyfta högre verkar det dock som om det genast blir ett hopp upp till 7-800 spänn och ca 35-40 kg. (Eftersom jag inte har ett eget garage vill jag gärna ha en lite lättare domkraft...)

        Nån som känner till nåt alternativ mitt emellan...?
        Fiat 126 Berlina -76

        Comment


        • #5
          gymmet? nä de e väl svårt att komma undan. När man väl skaffat sig en bigone så tror jag slantarna förtjänar de =)
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #6
            Haha =)

            Originally posted by alx
            Denna domkraft från Biltema använder jag:
            http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=82774
            Fungerar suveränt och kostar 139:-, du sparar en tia!!!

            Haha alex jag hatar den domkraften är ju livsfarlig, rör 1mm på lilla skruven och hela bilen BAM!! rakt ner i marken hehe igen säker direkt men duger ju

            Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

            Comment


            • #7
              Visst, man får ta det lugnt när man släpper på oljetrycket.
              Men va faan! 139:- Det är ju mindre än 3 luncher på stan! Otroligt att man kan bygga så billiga saker som tillochmed lyfter en bil. :-O
              Last edited by alx; 3 November 2005, 21:00.
              Coupé 20VT LE -99 Svart
              Camaro V8 1LE -14 Röd
              Huracan V10 610-4 -14 Grå
              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

              Comment


              • #8
                Originally posted by alx
                Visst, man får ta det lugnt när man släpper på oljetrycket.
                Men va faan! 139:- Det är ju mindre än 3 luncher på stan! Otroligt att man kan bygga så billiga saker som tillochmed lyfter en bil. :-O
                E väl nåra stackars slavarbetare i Kina fastbundna vid sina maskiner som görom :/
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • #9
                  den gula faran....
                  " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

                  Fiat Coupe 20vt

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pazzo
                    E väl nåra stackars slavarbetare i Kina fastbundna vid sina maskiner som görom :/
                    hittade denna lista på företag som gör grejer i låglöneländer, kolla branch: verktyg/hobby

                    http://www.etikbarometern.se/new/bransch.asp
                    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                    S/y Mascot
                    S/y Rebell
                    20vT
                    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                    Comment


                    • #11
                      Ingen som har något bättre förslag som inte kostar hur mycket som helst?
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment

                      Working...
                      X