Announcement

Collapse
No announcement yet.

Priser på IC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Priser på IC

    Någon som kan ge lite riktlinjer på priser på frontmonterade IC? Nya och begagnade? Hittade en från en Saab 9-5 för 1200, får väl kolla upp om den passar osv, men just prismässigt är jag helt ute och cyklar, verkligen ingen aning. Inte aktuellt just nu heller, andra mer brådskande utgifter, men det skadar ju inte att ha lite fakta när (om) det väl gäller.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Tjena

    Jag monterade min saab IC rätt snabbt och enkelt pga den har rören på en sida precis som original IC. Jag köpte min begegnad för 500 kr. Dom ska tåla minst 1.5 bar. Ger bra resultat också.
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #3
      9-5 ICn hade in och ut på olika sidor, men det borde v'l gå att kapa röret som går framför motorn. Har ett trasigt som väntar på att lagas, har iofs väntat i typ 1-2 år, så vet inte hur mycket det rostat på insidan.... Borde kanske kolla upp det. 70cm långt, går det att få dit, eller är det för långt?
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Black_GT
        Tjena

        Dom ska tåla minst 1.5 bar. Ger bra resultat också.
        Mer
        Men det gjorde inte slangarna så dom fick stryka foten för lite ny rördragning och industri siliconslang.

        Om du siktar på att använda en ic med utgångar på varsin sida
        så rekommenderar jag att du bygger helt nytt och skippar den gamla rördragningen helt.
        Ser igentligen bara ett problem med att ha så och det e oljefiltret
        och byte av detta, men det går att fixa om man drar lite finuligare än orginal.
        Last edited by unograle; 24 November 2005, 16:46.
        Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
        /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
        Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
        Lancia Delta Integrale(race)
        Uno Turbo(race)

        Comment

        Working...
        X