Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite Bravo HGT-frågor...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite Bravo HGT-frågor...

    tre stycken för att vara exakt:
    1: Vindrutetorkarna går inte på maxhastighet - bara stannar när för spaken till det läget! Idé någon??

    2: Fläkten, går på max....på alla/inga lägen dvs, den kan starta när den känner för det, oavsett läge!

    3: Kamremsbyte...hur mycket jobb....Massvis, eller bara fruktansvärt mycket??

  • #2
    OT: har du köpt den i Borås?
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

    Comment


    • #3
      Japp....

      ....räknar med en del pyssel...någon som känner till den??

      Comment


      • #4
        Känner inte till den men skulle tittat på den i Lördags tänkte jag. Men han som hade den hade jobbat natten och ville att jag skulle ringa kl. 16 igen. Men då hade någon (du) redan köpt den osedd. Jag blev lite besviken, det var ju väldans billigt. Hur är den annars?
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #5
          Väntar på att....

          ...något hemskt ska uppenbara sig (då jag inte upptäckt något än), ska byta kamrem, annars är den himskans fräsch i lack o även invändigt. ...lite halvdana däck, kupéfläkt som går på fullvarv, o torkare som inte funkar på max.
          Något missljud från motorn när den är kall...men jag vill härleda det till remmarna...
          Oskattad va den, han skulle betala den...får se hur det blir :-)
          Köpte den osedd, just för att den var så billig....tänkte att den är nybesiktigad...gav 2000:- i handpenning, o var beredd på att åka där ifrån om det varit ett riktigt lik o offra pengarna...då det kändes som enda chansen att få den!

          Comment


          • #6
            När det gäller kamremsbytet är det möjligt att göra själv, om man gjort sånt förr o har mkt tid! Det är ju trångt. Så man kan ringa Autoalfa i Gbg o få det gjort för ca 5000kr. 031-478025.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              ´Redan bokat tid....

              ...på AutoAlfa, men jag ska se om min vanliga verkstad kan bräcka priset...
              Hade jag haft någonstans att va, hade jag gärna provat....under förutsättning att någon kollat det INNAN jag startar bilen...men nu har jag tyvärr inte någon garageplats!

              Comment

              Working...
              X