Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bränsleförbruk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hur lyckas ni???? kommer aldrig under litern med min 16v turbo, eller är det jag som har blyfot??? normalt ligger den mellan 1,2-1,3 !!!!

    Comment


    • #17
      ingen coupe´ men var tvungen...

      har nytt rekord på gång..snålkört med rull och inga onödiga inbromsningar vid rondeller o dyl, följer trafikrytmen i hastiget (85-105 kmh där så tillåts). har kört 32 mil på en kvarts tank på mätaren (hela tanken=47 liter).. ta i trä.. mäteren har väl fastnat...
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment


      • #18
        79,8 mil på 35,5 liter

        ..ger ett snitt på 0,44 (?)
        Halva tanken var vägen mellan falun och arvika med mååånga långa nerförsbackar, men även ett par repor mellan arvikafestivalen o centrum
        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
        http://fiatpanda.wordpress.com/

        Comment


        • #19
          Körde GBG-Sthlm i måndags, motorväg ca 35 mil, landsväg ca 10 mil. Mkt omkörningar på landsväg o typ 130 i snitt på motorvägen utan trafik = 0.8 l/mil. Detta inkluderar även en flickvän som tjatar om hastighet o omkörningar... I stan drar den väl sällan under 1.3-1.4 l/mil.
          Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

          Comment


          • #20
            Bränsleförbrukning

            Jag förstår inte varför man vill eller kan köra en 20V turbo med ägg under foten. Jag har köpt den för att gasa utav bara attan. Jag bryr mig inte om förbrukningen. Den härliga känslan när man känner att turbon börjar ladda är den stora upplevelsen. Men jag har en gång mätt upp 0,9 l/mil vid långkörning. Normalt så når jag aldrig fram till 45 mil på trippmätaren när tanken börjar bli tom. Jag tankar givetvis alltid 98 oktan.
            CIAO
            Regards
            lenel
            Alfa 2000 GTV Historic Racer och en gul Coupe 20vt 97

            Comment


            • #21
              Måste tillägga !
              Marea ELX 1.6 med AC på hela tiden (Varmt i sommar)
              Totalt 200 mil genom Sverige !

              Långsam körning typ 70 / 90 vägar 0,72 som minst till 0,77
              Hemväg motorväg 0,90lit / mil.

              Allt enligt bilens kilometerräknare och vad bensinbolagets instrument vid tankstället visar i liter.

              Inte nån färddator som luras !
              Fiat for FUN

              Comment


              • #22
                Originally posted by Pierre
                Körde GBG-Sthlm i måndags, motorväg ca 35 mil, landsväg ca 10 mil. Mkt omkörningar på landsväg o typ 130 i snitt på motorvägen utan trafik = 0.8 l/mil. Detta inkluderar även en flickvän som tjatar om hastighet o omkörningar... I stan drar den väl sällan under 1.3-1.4 l/mil.
                Åkte tur och retur till Göteborg för kamremsbyte på AutoAlfa Väst den här veckan. Snittförbruking låg oxo på 0,8. Det tycker jag fan är bra med tanke på effektuttaget på coupen... ;-)

                Och 4.800 pix för kamresmbytet man bockar och bugar till Auto Alfa väst. När vissa tar typ 15.000 för samma jobb....
                På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                http://www.garaget.org/?car=63213

                Comment

                Working...
                X