Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfarenhet av 4/100 delning på fälgar..någon??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfarenhet av 4/100 delning på fälgar..någon??

    Dvs att köra med antingen spacers eller "flytande kona" eller vad det heter!? Någon som provat, o är resultatet fullgott?? Utbudet på trevliga fälgar med den bultcirkeln är ju onekligen större, framförallt på begagnatmarknaden!

  • #2
    Jag har provat, på min fd Tipo. Jag skaffade rätt centrumring också hos däckhandlaren, det är väldigt viktigt eftersom bultarna inte centrerar hjulet riktigt när det är flytande kona. Enda nackdelarna är väl att det inte finns låsbult och att bultarna är dyra.
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

    Comment


    • #3
      Funkar bra, hade problem med vibrationer först, men det var bara att skruva loss, justera och sätta tillbaks. Håller med de andra, det är lite dyrare, och låsbultar finns ej.
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        Visst finns det låsbultar med flytande kona. Det fick jag med mina OZ när jag köpte dom.

        Comment


        • #5
          grymt, finns det låsbultar till det.. Har du någon länk eller så för då är jag intresserad. Har du något märke på låsbultarna?
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            http://www.worldofwheels.se/

            Där kommer mina ifrån. Finns väl återförsäljare lite här och var.

            Comment


            • #7
              Har en annan lösning

              Det jag gjort är att jag valt beg fälgar med mindre centrumhål.
              Jag har varvat upp centrumhålet till "Fiat mått", och sen filat bult hålen 1mm mot centrum.
              Har funkat klockrent på alla fiater jag haft (typ 14" på min Panda)
              Kan det vara roligare än med en fiat???

              Comment


              • #8
                Gjorde samma sak med min Argenta, köpte 15"-fälgar från en BMW 3-serie o fräste om lite!
                (pga att nästan bara BMW har så liten offset som Argentan, 25mm.)
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment

                Working...
                X