Announcement

Collapse
No announcement yet.

8-10mm slangklämmor i sthlm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 8-10mm slangklämmor i sthlm?

    Någon som vet var man får tag på sådana småttingar? Menar inte de som kläms ihop med en skruv och mutter (bensinslangsklämmor?) utan de mycket trevligare med en skruv som drar ihop. De med skruv och mutter tenderar till att bli ovala inte dra åt så mycket och finns på diverse mackar och Micro t.ex.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Finns en modell på biltema men det kanske var den du inte ville ha?

    http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=82283
    Porsche Boxster S 2002

    Comment


    • #3
      Claes Ohlsson kanske?
      Lite osäker på om det finns en Harald Nyborg där uppe, men de har annars slangklämmor modell mindre. Byggmarknader osv. lär nog ha om inte annat, iaf sånna ställen som säljer trädgårdstillbehör och likn. Men de kanske inte är optimala för ändamålet.

      Panda 169

      Comment


      • #4
        Tobbe, precis sådana jag inte ville ha, de blir bara ägg-formade om man försöker dra åt dem. Tror att de passar bäst på bensinslangar, somman inte behöver dra ihop så mycket.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Som de här, om de syns... vet inte var man hittar sådana i små små storlekar... Kanske får ta och beställa någonstans ifrån, borde väl gå att hitta på nätet..
          Attached Files
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Sådana finns väl på vilken OK mack som helst?
            (Med reservation för storleken då förstås)

            Comment


            • #7
              Jo, det är just storleken som är problemet, de finns så vitt jag vet bara som de översta i små storlekar... Får väl leta vidare, tänkte bara kolla om någon visste.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment

              Working...
              X