Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska jag byta bak blinkers på Punto 1998

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur ska jag byta bak blinkers på Punto 1998

    Kollade lite snabbt på tjejens Punto på macken för att höger bak blinkers behöver bytas.

    Såg ut som man behövde plocka ner hela inredningen för att byta den.

    Finns det ingen lucka eller nått sånt man kan ta bort lite lätt för att byta blinkers lampan, eller är det bara att riva inredningen ?

    Tacksam för svar

    Mvh Marcus

  • #2
    Om jag kommer ihåg det hela rätt.... Sitter en liten rund plastbicka på stolpen uppe på stolpen bak inne i bilen. Lyft bort den, sitter med 2 klamrar som spänner lite lätt bakom plasten. Innanför sitter en mutter som du bara skruvar bort med hjälp av den där plast-skruvmejseln som finns i "verktygsbrickan" över reservhjulet. Den som duger bra till att skruva på och av hjulbultarna med lite snabbt med fingrarna, så vet du kanske vilken jag menar. Kan sitta en mutter nere i bagageutrymmet också, ett tag sedan jag bytte. Sedan kan du lyfta bort hela insatsen och lossa en kontakt för ström och ta insatsen med dig. tror att det visar sig när du tittar lite, finns beskrivet i handboken också, känner mig lite förvirrad idag....
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Tack så mycket, jag ska försöka mig på det. Jag har ju tyvärr ingen instruktions bok till bilen så jag kan inte kolla där.

      Nån som vet hur man byter belysningen bakom fläkt reglagen ?
      dom som lyser up rattarna där man ställer in fläkthastighet mm.

      Mvh Marcus

      Comment

      Working...
      X