Announcement

Collapse
No announcement yet.

Samco, fel att bry sig om?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samco, fel att bry sig om?

    Skall man bara montera dit slangarna eller be om nya? Se bilder....
    Attached Files
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Samma plats insidan, kolla där blixten lyser upp så ser det ut som sammansmällt silikon....
    Attached Files
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Och det här ser lite lustigt ut....
      Attached Files
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Samco tycker att det bara är ett skönhetsfel och inget som påverkar slangarnas funktion. Själv har jag ingen aning, men funktionen var inte den enda anledningen till att jag köpte dem. Och om man köper ett kristall-glas som är fullt med luftbubblor i glaset så kan man ju fortfarande dricka ur det, men inte hade man varit nöjd med glaset för det. Om funktionen varit det enda hade man väl köpt ett billigt glas på IKEA eller så..... Tänkte bara fråga om ni hade brytt er eller bemödat er med att skicka tillbaka dem.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          köpte du dom i gbg av streetperformance lr? Hmm om de bara va på den stora utvändigt så hade jag nog behållt dom...
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #6
            Nä, frågade först Polym, tror jag de heter, men de var tydligen återförsäljare i sverige, så de tipsade om TurboCenter. De ville ha 4000:- för en sats så det blev en beställning från DeamonTweaks i england tillsammans med Magnecor tändkablar. Kostade bra mycket mindre än 4000...... Kan köpa en ny sats från dem och fortfarande kosta mindre än 4000:- Undrar varför det skall vara så dyrt i Sverige.
            Slangen känns lite mjuk över stället som syns utanpå, men det kan mycket väl vara inbillning. Ruskigt orolig och petig över det mesta vad gäller bilen tyvärr.... :-(
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Det där är nog bara ett skönhetsfel..
              Slangarna byggs för hand, lager efter lager tejpas de olika skikten ihop på ett rör/mall. Sedan bakas de ett par timmar i ugn så att alla lager med förstärkning och silikon smälter ihop. kan ju ha fastnat lite på röret när de drog av det t.ex...
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • #8
                Med andra ord, bara att sätta på bilen och vara glad? Finns om jag inte är helt ute och cyklar små bubblor på andra ställen också på insidan, antingen luftbubblor för att ett lager släppt lite som du sa Togge (men inte lossnat helt), eller också är det fullt med silikon pga ojämnt rör.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #9
                  ingen annan som vet om de skulle skicka tillbaka eller behålla slangarna? Den där förmodade sammansmällta silikonet verkar bara vara blixt vid närmare granskning.... *suckar åt mig själv* Nåja, får väl sätta på slangarna kanske ändå..... Novisen, personen som aldrig kan bestämma sig :-D
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment

                  Working...
                  X