Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bakre bärarm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bakre bärarm

    Verkar som om man behöver byta vänster bärarm bak på punton... Är det någon mening att ge sig på själv med tanke på att axeln den sitter i förmodligen satt sig på tvären vad gäller att komma ut? Kan tänka mig att det inte är så lätt att komma åt och slå ut den med slägga eller annat med lite tyngd bakom? Kanske värt att betala en 1500 för att få den bytt på verkstad?
    Hjullagret var dåligt på höger sida också så det är bytt. Om man nu byter bärarmen, skall man lägga en tusenlapp på nytt lager på vänster sida också även om det inte är slut nu? Borde ju ge upp snart eftersom höger gjort sitt redan? När allt ändå är nere menar jag. Dyrt att byta allt det där på verkstad dock.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Måste man verkligen byta svängarm (alltså bakaxel eftersom den är stel) för att byta lager? Tveksamt.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Nja, själva bärarmen är slut i sina bussningar och Fiat säljer givetvis inte dessa lösa utan arm, så bara att byta armen. Och den brukar sitta fastrostad i sin "axel" (bult är väl kanske bättre ord) så högersidan åkte av med vinkelslip.. har inget sådant själv (brännare eller slip), så frågan är ju om man skall ge sig på att försöka ta bort den själv....
      Och när man nu ändå har armen borta är det ju enkel match att byta hjullager också, istället för att kanske bli tvungen att byta snart med tanke på att höger sida var slut. Eller slits de inte ungefär lika snabbt alternativt kostar knappt något att göra när det verkligen behövs?

      Edit: Och ABS-sensorn sitter också fastrostad och behövs oftast ny.... billigt billigt.....
      Last edited by novisen; 6 March 2006, 14:02.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment

      Working...
      X