Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamrem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamrem

    Någon som kan tipsa o rätt ställe att köpa kamremsats till 124 Spider. Behöver till en st 2,0 1979 och en 1800 1977.
    /A

  • #2
    Hmmm.. Fiat?

    :-)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Hmm....smart!!!
      Har inte ens tänkt i dom banorna eftersom bilen är hemtagen från Tyskland och alla delar jag köper till den också tas från Tyskland. Ska kola med Fiat.
      Tack
      /A

      Comment


      • #4
        Min Coupe har ju gått 15.800 mil nu. Vad är bytesintervallen på kamremmen? P min förra bil var det 10k mil.

        Ligger nämligen två nya remmar förmodligen kamrem och balansrem i trunken. Ska det vara två remmar + kamremspännare?
        Last edited by Joksi; 2 April 2006, 11:53.
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #5
          Originally posted by Alvar
          Hmm....smart!!!
          Har inte ens tänkt i dom banorna eftersom bilen är hemtagen från Tyskland och alla delar jag köper till den också tas från Tyskland. Ska kola med Fiat.
          Tack
          /A
          Tror nog att det går att fixa fram remmar här, vi har remmar till dom flesta bilmärken på jobbet.

          Hör av dig om dom inte har hos din Fiathandlare.
          Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
          /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
          Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
          Lancia Delta Integrale(race)
          Uno Turbo(race)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Joksi
            Min Coupe har ju gått 15.800 mil nu. Vad är bytesintervallen på kamremmen? P min förra bil var det 10k mil.

            Ligger nämligen två nya remmar förmodligen kamrem och balansrem i trunken. Ska det vara två remmar + kamremspännare?
            Om den inte är bytt så är det snart dags att byta... var 8000mil eller 5år vilket som inträffar först!

            Kan hända att det är lite annorlunda på din motor dvs var 10 000mil...
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Menar du att de kanske är 10k mil eftersom det är ej turbo? Någon som vet säkert bytesintervallet?
              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

              Mvh
              Joksi

              ¤ Garaget.org

              ¤ Joksi.net

              Comment


              • #8
                Originally posted by Joksi
                Menar du att de kanske är 10k mil eftersom det är ej turbo? Någon som vet säkert bytesintervallet?
                Kan vara så men inte säker... alla andra Fiats har 8000mil/5år. Trodde så men någon rättade mig tidigare så nu är jag osäker! Turbomodellen är 8000mil/år säkert!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Coupe:

                  Fr.o.m -97 är det 8000/5år, innan dess är det väl fortfarande 10000mil som gäller. (andra motorer)
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Får väl ringa Fiat imorrn för säkerhetsskull, ska ändå ställa lite andra frågor så.
                    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                    Mvh
                    Joksi

                    ¤ Garaget.org

                    ¤ Joksi.net

                    Comment


                    • #11
                      I verkstadshandboken som finns att ladda ner här på sidan (stickyn) så står d timing-belt och countr balance shaft timing belt skall bytas varje 105.000km. Gällde turbon iaf, lite förvirrande verkstadshandbok.
                      Last edited by Joksi; 2 April 2006, 23:49.
                      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                      Mvh
                      Joksi

                      ¤ Garaget.org

                      ¤ Joksi.net

                      Comment


                      • #12
                        Nu är man helt förvirrad, på Fiat säger de att de tidigare var 10k mil på "äldre motorernna" och 8k därefter. Nu säger dem att de idag är 8k på alla =S

                        I verkstadsboken på sidan hhär står d på ett ställe att intervallen är 10k mil..

                        Finns det ngn som verkligen VET? Känns dumt att lägga ut dem pengar nu vid 16k mil ifall det inte behövs förrän om typ 2 år...

                        O Fiat handlarna är skumma, ovan säger Fiat i Halmstad, tog mig tom tid och rinngde Alfa Rosso som omnämns mkt här på forumet och dem säger 6000k mil. Herregud de e helt olika uppgifter.

                        HAde d varti 10k säkert så hade ja ju varit lugnt 4k mil till, e d 8 så gäller d ju nu eftersom bilen gått 16k, e d 6k mil så bör den väl vara bytt vid 12.000 o nästa gång 18k?

                        Har ju inga som helst kvitton lr papper på när förra kamremsbytet gjorts, dvs 8k, 10k lr 12k mil =S så man vet ju inte riktigt vad man ska göra...
                        Last edited by Joksi; 3 April 2006, 14:50.
                        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                        Mvh
                        Joksi

                        ¤ Garaget.org

                        ¤ Joksi.net

                        Comment


                        • #13
                          Ochh en sak till, Fiat sj verkar väldigt dåliga på sina bilar =S

                          Fick med en kamrem samt balansrem med bilen vad jag förstått det som, nu fattas väl en spännrulle som jag får köpa. Är det allt?
                          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                          Mvh
                          Joksi

                          ¤ Garaget.org

                          ¤ Joksi.net

                          Comment


                          • #14
                            Tyvärr är det många dumstrutar som jobbar med Fiat i Sverige, den absolut största nackdelen med "märket"..

                            Ang. kamrem vet jag bara att min Argenta gått mer än 12000mil med samma rem, och motorn är inte alltför olik.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment

                            Working...
                            X