Announcement

Collapse
No announcement yet.

skönare däck?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skönare däck?

    Låter lite mysko eller hur, men för att återgå till frågan kan man sätta på 185/ 65/ 15 däck istället för 185/ 55/ 15 på en brava?

    Det blir inte för stort eller så? Självfallet räknar jag med en viss felvisning vad gäller hastighet men det köper jag för att få en mjukare gång.

    Om man bara har den storleken bak men ej fram (däcken är inte slut än ) kan det innebära nåt problem tänker närmast på abs systemet jag menar det blir ju skillnad i hjulhastighet fram o bak?

    Dessutom finns det ju otroligt mycket mer att välja på i 185/65/15 dessutom är dom billigare.

  • #2
    Re: skönare däck?

    [QUOTE]Originally posted by lobo
    [B]Låter lite mysko eller hur, men för att återgå till

    Skiljer mer än 6% är nog inte tillåtet....

    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      säkert inte tillåtet jo jag vet men går det på hjulhusen är ju räät små? ingen sim har 170tummare eller så kan själv räkna på hur stort det motsvarar om ni bara postar era strl på brava bravo marea?

      Comment

      Working...
      X