Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bränsleslang till Uno t -88

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bränsleslang till Uno t -88

    Går det att få tag på?

    Jag har varit till den lokala Hydroscandrepresentanten men dom hade inga kopplingar som stämde. Tydligen har Fiat använt sig av väldigt udda dimensioner på sina slangkopplingar.

    Vad gör man annars, försöker svetsa dit en ny anslutning på fuelrailen och gör en ny adapter mellan slang och finfilter eller?

    Om det är någon som vet, tror eller kan låna mig en axel att gråta ut mot skulle jag vara tacksam för om ni skrev en rad.



    P.S. Förra sommaren renoverade jag motorn och nu verkar det som om bilfan hittat på ännu en ursäkt varför jag inte ska få köra den här sommaren också. D.S.
    JAG ÄR FIAT FAN, VA FAN ÄR DU?

    Min X1/9-sida


    Skaffa Firefox nu!

  • #2
    bränsleslang?

    vad är det som har gått av ??? slangen eller röret till spridarna?
    F:finns I:ingen A:annan T:turbo

    saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

    punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

    131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

    Comment


    • #3
      Slangen var murken och Fiat skulle ha 1900:- för en ny lev. tid minst en månad och betalning i förskott.

      Hos den lokala Hydroscandåterförsäljaren skakde dom bara på huvudet när dom såg slangkopplingarna och menade att de var ju inte ens i närheten av någon standard.

      Det hela slutade med att jag sågade bort slangkopplingen från fuelrailen och hårdlödde dit en ny standardkoppling skaffade ny övergångsnippel vid "finfiltret" och fick en ny slang gjord med standardanslutningar.

      Total kostnad ca 300:-
      JAG ÄR FIAT FAN, VA FAN ÄR DU?

      Min X1/9-sida


      Skaffa Firefox nu!

      Comment

      Working...
      X