Bara att diskutera för och nackdelar pojkar! Räknar med byte av agg snart och bra att ha lite på fötterna när man skall bestämma sig (plånboken brukar också villja säga sitt tyvärr, men i alla fall.).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Olja eller kulor i turbolager?
Collapse
X
-
Skall du sälja den menar du?
Trodde att ni kanske hade massor av åsikter om olika turboagg.....
Kullager ger snabbare spool-up, men problem med för hög friktion vid höga varavtal? Sliter ner lagren för fort? Problem med oljekylningen? Problem med oljeledningen, gissar att de inte mår bra av 4-5bars tryck?Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
-
Funderade lite på det där också... om man kör ex. vis stockholm-göteborg, 45mil. Då kör man kanske...säg 2km med laddtryck pga omkörningar och rödljus och så. Kör man bana kanske man hinner köra 5mil (?) och det är med mer eller mindre fullt tryck hela tiden. Inte undra på att man sliter ut saker snabbt med bankörning.....
Men annars har du nog rätt, Gissar att bilen går till skroten innan ytterligare ett aggregatet utslitet, så inte så mycket att fundera på egentligen. Bara att titta i plånboken när det är dags att bestämma sig med andra ord :-DEftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
Comment