Ligger nivån på max med varm motor? Min nivå gjorde så innan jag bytte locket, ner på min kall, upp på max när den var varm.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kylare
Collapse
X
-
Kan ju kolla, men grejen är ju den att när slangen böts o ja fyllde upp i behållaren, så sjönk d inte kall som varm första dagarna, tittade både när ja hade kört enn sväng o när den hade stått över natten. Låg på MAX.
De va ett par dar, sedan glömde ja av att kolla vattnet förräns idag, o då såg ja att den ligger på L.
Comment
-
Sitter en tryck-ventil i locket. Vet inte hur det där hänger ihop, men såg att min vattennivå åkte upp och ner innan jag bytte lock, tror inte att den gör det nu. Fast det var ju ett tag sedan jag kollade, skall erkännas. Skall ju vara tryck i systemet när det är varmt.Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
-
Originally posted by Linus
en annan slang som gett upp? den kanske inte pallade trycket nu när den andra blev lagad.
novisen? vad har locket med saken att göra? är inte det bara ett helt vanligt lock med en slang i?
Comment
-
Lånar tråden lite... Har någon mer märkt att kylarfläkten går på när vattentemp ligger under 50 grader? När bilen stått ute i solen och man startar den så går fläkten igång... den funkar bra annars.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Originally posted by novisen
Ligger nivån på max med varm motor? Min nivå gjorde så innan jag bytte locket, ner på min kall, upp på max när den var varm.
Comment
-
Hej Almire!
Att fläkten går igång vid låg temperatur beror inte på att bilen är varm, utanpå att du förmodligen har ACC igång som kyler luften.
Eftersom kondensorn sitter vid kylaren, så används samma fläktar..hihi. Alltså helt normalt.
När det gäller Joksis problem, så hade jag trycksatt systemet + att jag hade bett en polare köra bakom dig vid gaspådrag. Det är relativt vanligt att när toppackningen börjar ge upp, så är det med ett "invändigt" läckage, som Per säger. Kolla om du har "vita" avgaser när motor är genomvarm. Detta visar en indikation om att bilen "förbränner" vatten, och är ej ett bra tecken. Tämk bara på att bilen ska vara genomvarm..Med det menar jag även avgasröret. Det får inte finnas nattkondens i det, eftersom det är vanligt med "vita" avgaser, när du startar bilen och det finns kondens i avgassystemet.. Hoppas att jag har skrivit lite begripligt..hihi.
Må väl vänner. Kan ni tänka er att jag inte har tagit ut cuppan än, pga att jag håller på att köpa hus.. Är supersugen...HRMPF!
Mvh Alex.Last edited by kanskecoupe; 22 May 2006, 19:12.
Comment
-
Re: Hej Almire!
Originally posted by kanskecoupe
Att fläkten går igång vid låg temperatur beror inte på att bilen är varm, utanpå att du förmodligen har ACC igång som kyler luften.
Eftersom kondensorn sitter vid kylaren, så används samma fläktar..hihi. Alltså helt normalt.
Mvh Alex.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Re: Hej Almire!
Originally posted by kanskecoupe
När det gäller Joksis problem, så hade jag trycksatt systemet + att jag hade bett en polare köra bakom dig vid gaspådrag. Det är relativt vanligt att när toppackningen börjar ge upp, så är det med ett "invändigt" läckage, som Per säger. Kolla om du har "vita" avgaser när motor är genomvarm. Detta visar en indikation om att bilen "förbränner" vatten, och är ej ett bra tecken. Tämk bara på att bilen ska vara genomvarm..Med det menar jag även avgasröret. Det får inte finnas nattkondens i det, eftersom det är vanligt med "vita" avgaser, när du startar bilen och det finns kondens i avgassystemet.. Hoppas att jag har skrivit lite begripligt..hihi.
Må väl vänner. Kan ni tänka er att jag inte har tagit ut cuppan än, pga att jag håller på att köpa hus.. Är supersugen...HRMPF!
Mvh Alex.
Finns det något konkret sätt/test man kan göra på motorn för att kanske utesluta att det är toppackningen?Last edited by Joksi; 22 May 2006, 20:35.
Comment
Comment