Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kylare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ligger nivån på max med varm motor? Min nivå gjorde så innan jag bytte locket, ner på min kall, upp på max när den var varm.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #47
      Kan ju kolla, men grejen är ju den att när slangen böts o ja fyllde upp i behållaren, så sjönk d inte kall som varm första dagarna, tittade både när ja hade kört enn sväng o när den hade stått över natten. Låg på MAX.

      De va ett par dar, sedan glömde ja av att kolla vattnet förräns idag, o då såg ja att den ligger på L.
      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

      Mvh
      Joksi

      ¤ Garaget.org

      ¤ Joksi.net

      Comment


      • #48
        en annan slang som gett upp? den kanske inte pallade trycket nu när den andra blev lagad.

        novisen? vad har locket med saken att göra? är inte det bara ett helt vanligt lock med en slang i?

        Comment


        • #49
          Sitter en tryck-ventil i locket. Vet inte hur det där hänger ihop, men såg att min vattennivå åkte upp och ner innan jag bytte lock, tror inte att den gör det nu. Fast det var ju ett tag sedan jag kollade, skall erkännas. Skall ju vara tryck i systemet när det är varmt.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #50
            Originally posted by Linus
            en annan slang som gett upp? den kanske inte pallade trycket nu när den andra blev lagad.

            novisen? vad har locket med saken att göra? är inte det bara ett helt vanligt lock med en slang i?
            föga svårt o tro på de, eftersom d inte finns ngt läckage synbart. den förra slangen såg ja ju läcka förr lr senare. känns lite sådär att d skulle va ytterligare en slang utan att man ser d, försinner ju mkt långsammare också en tidigare då de försvann på 2 max 3 dagar!
            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

            Mvh
            Joksi

            ¤ Garaget.org

            ¤ Joksi.net

            Comment


            • #51
              Lånar tråden lite... Har någon mer märkt att kylarfläkten går på när vattentemp ligger under 50 grader? När bilen stått ute i solen och man startar den så går fläkten igång... den funkar bra annars.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #52
                aldrig hänt mej iaf, har bara gått igång ngnstans efter 90 grader
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment


                • #53
                  Originally posted by novisen
                  Ligger nivån på max med varm motor? Min nivå gjorde så innan jag bytte locket, ner på min kall, upp på max när den var varm.
                  hmm...d va ju konstigt, körde landsväg 4 mil idag, när ja kört klart lyfter ja huven innan ja stänger av motorn, trots att motorn e varmt e d inte alls mer vatten i expansionkärlet än va d va imorse me kall motor... ligger på lr strax under MIN som sagt. e hundra på att innnan ja böt slangen o läckaget var stort så fanns d fullt när motorn var varm, men en bit under MIN när den kallnat.
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                  Mvh
                  Joksi

                  ¤ Garaget.org

                  ¤ Joksi.net

                  Comment


                  • #54
                    Hej Almire!

                    Att fläkten går igång vid låg temperatur beror inte på att bilen är varm, utanpå att du förmodligen har ACC igång som kyler luften.
                    Eftersom kondensorn sitter vid kylaren, så används samma fläktar..hihi. Alltså helt normalt.

                    När det gäller Joksis problem, så hade jag trycksatt systemet + att jag hade bett en polare köra bakom dig vid gaspådrag. Det är relativt vanligt att när toppackningen börjar ge upp, så är det med ett "invändigt" läckage, som Per säger. Kolla om du har "vita" avgaser när motor är genomvarm. Detta visar en indikation om att bilen "förbränner" vatten, och är ej ett bra tecken. Tämk bara på att bilen ska vara genomvarm..Med det menar jag även avgasröret. Det får inte finnas nattkondens i det, eftersom det är vanligt med "vita" avgaser, när du startar bilen och det finns kondens i avgassystemet.. Hoppas att jag har skrivit lite begripligt..hihi.
                    Må väl vänner. Kan ni tänka er att jag inte har tagit ut cuppan än, pga att jag håller på att köpa hus.. Är supersugen...HRMPF!

                    Mvh Alex.
                    Last edited by kanskecoupe; 22 May 2006, 19:12.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Hej Almire!

                      Originally posted by kanskecoupe
                      Att fläkten går igång vid låg temperatur beror inte på att bilen är varm, utanpå att du förmodligen har ACC igång som kyler luften.
                      Eftersom kondensorn sitter vid kylaren, så används samma fläktar..hihi. Alltså helt normalt.
                      Mvh Alex.
                      Du har nog rätt! AC-n var på då
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #56
                        Re: Hej Almire!

                        Originally posted by kanskecoupe

                        När det gäller Joksis problem, så hade jag trycksatt systemet + att jag hade bett en polare köra bakom dig vid gaspådrag. Det är relativt vanligt att när toppackningen börjar ge upp, så är det med ett "invändigt" läckage, som Per säger. Kolla om du har "vita" avgaser när motor är genomvarm. Detta visar en indikation om att bilen "förbränner" vatten, och är ej ett bra tecken. Tämk bara på att bilen ska vara genomvarm..Med det menar jag även avgasröret. Det får inte finnas nattkondens i det, eftersom det är vanligt med "vita" avgaser, när du startar bilen och det finns kondens i avgassystemet.. Hoppas att jag har skrivit lite begripligt..hihi.
                        Må väl vänner. Kan ni tänka er att jag inte har tagit ut cuppan än, pga att jag håller på att köpa hus.. Är supersugen...HRMPF!

                        Mvh Alex.
                        Hmm...men d här me toppackningen, borde inte d synas i oljan på nåt sätt lr sm ngn skrev tidigare i tråden att d bubblar i expansionkärlet?? Eller att man inte får värme i kupén?

                        Finns det något konkret sätt/test man kan göra på motorn för att kanske utesluta att det är toppackningen?
                        Last edited by Joksi; 22 May 2006, 20:35.
                        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                        Mvh
                        Joksi

                        ¤ Garaget.org

                        ¤ Joksi.net

                        Comment

                        Working...
                        X