Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyst dämpare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyst dämpare

    Nån som har tipps på nån dämpare som inte låter så mycket....nåt man kan hitta på skroten typ? Volvo, opel, bmw? Den ska gärna inte vara längre än 60 cm.
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

  • #2
    Re: Tyst dämpare

    Originally posted by Black_GT
    Nån som har tipps på nån dämpare som inte låter så mycket....nåt man kan hitta på skroten typ? Volvo, opel, bmw? Den ska gärna inte vara längre än 60 cm.
    Om du sätter 2 dämpare då brukar det vara tystare... en efter den andra med 0.5 - 1 meter mellanrum om du nu har så mycket plats...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Jag hade 3 st tidigare och det var inte mkt tystare. Alla var av märket Simmons från mekonomen. Dessa skapar en otrolig resonans och eftersom min bilplåt är otroligt tunn så blir det som om man sitter i en högtalare. Det är det jädra dova mullret jag vill bli av med. Ni fattar inte...det går inte att sitta i bilen efter 4000 varv.....det dova mullret vibrerar sönder hjärnan på en! Man får huvudvärk på längre sträckor. Det låter mera inne i bilen än utanför??

      Den får gärna vara högljudd men med en högre "pitch", typ som en sport mc eller ferrari, bara jag slipper bas mullret.
      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

      Comment


      • #4
        Simons är skit.
        Kolla med Alt.Avgas / Raka Rör i göteborg, (har inte numret just nu) de har bra dämpare.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          har bytat nu till en Raptor dämpare....mycket bättre...ingen störig bas längre....
          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

          Comment

          Working...
          X