Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öppna motorhuven utan vajer (A112)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Öppna motorhuven utan vajer (A112)

    Hej!

    Jag lyckadess med konststycket att för lyfta ut vajern till huvlåset och sedan stänga huven.

    Någon som har nått bra förslag hur man får upp huven igen?
    Porsche Boxster S 2002

  • #2
    Hmmm....borde finnas nåt knep. Kan du inte komma in via grillen med nån pinne och försöka putta up lås haken eller liknande?

    Ska försöka hitta nåt bätttre knep men om du lyckas innan så berätta hur du gjorde det.
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #3
      hejsan, jag har själv hunnit med 5 stycken A112;or varav huvvajern gick av på en av dom.
      Men tur att italienarna snålade på plåt på bilarna, för det gör att huven är riktigt flexibel.
      Böj upp huven i bakkant så kommer du åt huvlåset med en mejsel eller dyligt! det funkade iaf på min.

      Lycka till!
      Last edited by poppe; 17 May 2006, 23:29.

      Comment


      • #4
        Originally posted by poppe
        hejsan, jag har själv hunnit med 5 stycken A112;or varav huvvajern gick av på en av dom.
        Men tur att italienarna snålade på plåt på bilarna, för det gör att huven är riktigt flexibel.
        Böj upp huven i bakkant så kommer du åt huvlåset med en mejsel eller dyligt! det funkade iaf på min.

        Lycka till!
        Jag stog och bände utav h-vette men det ända jag lyckats med är att få huven att se sned och vinn ut
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          Originally posted by TobbeC
          Jag stog och bände utav h-vette men det ända jag lyckats med är att få huven att se sned och vinn ut

          Okej.. :/ Men jag såg nu att du hade en Abart, jag hade en junior. Du har ju "scoopet" huven kanske är lite styvare med det? Jag vet inte..

          Comment


          • #6
            Originally posted by poppe
            Okej.. :/ Men jag såg nu att du hade en Abart, jag hade en junior. Du har ju "scoopet" huven kanske är lite styvare med det? Jag vet inte..
            Tänkte kör upp den på en lyft i helgen. Kanske går att se nått där.

            Jag låg och krälade under bilen och kunde inte se nånting

            Annars får man väll köpa en ny huv =/
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #7
              Originally posted by TobbeC
              Tänkte kör upp den på en lyft i helgen. Kanske går att se nått där.

              Jag låg och krälade under bilen och kunde inte se nånting

              Annars får man väll köpa en ny huv =/
              Men det måste ju gå på nåt vis tycker jag, finns det någon del av vajern kvar? Isf kanske du kan pilla upp änden med en svetstråd eller nåt och sen dra i den med en polygrip?

              Comment


              • #8
                Konservöppnare !

                Verkstaden hjälpte mig en gång med samma problem.
                De tog ett kvastskaft underifrån o petade till !
                Fiat for FUN

                Comment


                • #9
                  Originally posted by poppe
                  Böj upp huven i bakkant så kommer du åt huvlåset med en mejsel eller dyligt! det funkade iaf på min.
                  Tack för tipset det funkade! Vajern satt närmare kanten än jag trodde bara man tittar på rätt sida.

                  Abarthen börjar närama sig tiptop nu
                  Porsche Boxster S 2002

                  Comment

                  Working...
                  X