Announcement

Collapse
No announcement yet.

AC fungerar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AC fungerar?

    En liten poll bara
    17
    Javisst
    0%
    13
    Nix
    0%
    4
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

  • #2
    Funkar hjälpligt i år, var betydligt mera kyla förra året. Men antar att det beror på att bilen stod still hela vintern. Ny gas är på G.

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Funkar utmärkt på min! Har sett klisterlapp under huven att den är påfylld någon gång efter 2002...
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Re: AC fungerar?

        felfritt =)
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Isande kall......

          Comment


          • #6
            Funkar utmärkt under mina 6 år med Coupén!
            Coupé 20VT -LE -99
            Maserati Merak -73

            Comment


            • #7
              Det viktigaste är att man även under avställningen startar bilen och låter AC'n gå nån gång i månaden.
              Porsche Boxster S 2002

              Comment


              • #8
                funkar fint brava -02 (stänger aldrig av den )

                Comment


                • #9
                  ringde precis till två kylarfirmor i stan, ena firman ville ha 900 för att trycksätta systemet + 2.200 för att fylla på ny gas. exkl. detta exkl. ev. arbete som kan behövas för att åtgärda ev läckage... lycka till grabbar

                  en annan, gör som så att dem fyller acn me lite gas o nngn färgad vätska, låter kunde köra nån vecka o sen komma tillbaks för att se ifall de finns ngt läckage. därefter får man typ prisförslag på arbetskostnad för att åtgärda ev läckage. de ville dem ha 1000kr för, lite mer humanare tyckte ja.

                  funderar på om ja ska ta det sistnämnda...
                  vad säger ni? ngn mer som fått fylla på och/lr laga läckande ac?
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                  Mvh
                  Joksi

                  ¤ Garaget.org

                  ¤ Joksi.net

                  Comment


                  • #10
                    fick tips av en bilförsäljare av beg. bilar, han känner en man som fyller på ac svart, ca 500kr. bra billigt, ska nog köra på d, ringa honom imorrn
                    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                    Mvh
                    Joksi

                    ¤ Garaget.org

                    ¤ Joksi.net

                    Comment


                    • #11
                      Men ska du inte först kolla om det läcker?

                      På min förra bil kollade o fyllde systemet när jag bytte värmepaketet. Kom inte ihåg vad det kostade men runt 1500 kr.

                      Last edited by Freddan72; 25 May 2006, 11:46.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #12
                        Då fick du ett allt som allt bra pris, lr jag som fått ett överdrivet av kylfirmorna =)

                        Med tanke på att denne snubbe fyller på svart för bara 500:- (frågade aldrig om han kollar systemet lite åt en också efter läckor i de priset) så kan man ju göra det först, för att se att allt funkar. Sen märker man väl så småningom ifall det läcker ut, då har man ju provat o konstaterat att de verkligen läcker o kan ge sig på det direkt.

                        Men visst, om han tar någon hundring till för att leta upp o åtgärda ev. läcka så gör ja de direkt då. Får se vad han säger.

                        Läckte din då när ni kollade?
                        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                        Mvh
                        Joksi

                        ¤ Garaget.org

                        ¤ Joksi.net

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Joksi
                          Då fick du ett allt som allt bra pris, lr jag som fått ett överdrivet av kylfirmorna =)

                          Med tanke på att denne snubbe fyller på svart för bara 500:- (frågade aldrig om han kollar systemet lite åt en också efter läckor i de priset) så kan man ju göra det först, för att se att allt funkar. Sen märker man väl så småningom ifall det läcker ut, då har man ju provat o konstaterat att de verkligen läcker o kan ge sig på det direkt.

                          Men visst, om han tar någon hundring till för att leta upp o åtgärda ev. läcka så gör ja de direkt då. Får se vad han säger.
                          En polare betalade ca 900kr för hela paketet i Stockholm, kontroll efter läckage och påfyllning. Så de priser du fick verkar för mycket.
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Oj då...tjaa...har inte mkt att jämföra me, har letat i gulasidorna o de va de enda kylfirmorna som sysslar med AC i stan också som ja hittade här, förutom den här snubben svart då.
                            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                            Mvh
                            Joksi

                            ¤ Garaget.org

                            ¤ Joksi.net

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Joksi
                              Oj då...tjaa...har inte mkt att jämföra me, har letat i gulasidorna o de va de enda kylfirmorna som sysslar med AC i stan också som ja hittade här, förutom den här snubben svart då.
                              http://www.acservice.nu/ --> där har vi de! Helt bra priser!

                              AC-Service 789kr
                              * Gäller för R134-system som är det absolut vanligaste AC-systemet. Servicen omfattar byte av olja och gas, läckagekontroll samt provkörning. Samtliga priser är inklusive moms.
                              Last edited by 84jr0; 25 May 2006, 12:22.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X