Ibland är det lite svårtstartat i bilen. Har nog upptäckt samband med att undertrycket i plenumet försvinner direkt när man slår av tändningen, och försöker man starta efter det så tar det en stund innan den går igång, och när den gör det kämpar den en stund innan den varvar som den skall. Men det är inte alltid den beter sig så här. Och under vintern har vi typ -0.3bar vid kall motor som sedan lägger sig på ca -0.5bar när den är varm, och motorbroms kommer den ner till ca -0.65bar (20-21"Hg). Pratar man med verkstäder om tryck i plenum tittar de bara frågande på mig, så det knaske inte finns någon information att hämta där, men någon kanske kan ge mig en fingervisning? Tycker själv att det är på tok för höga värden, bortsett från på tomgång med varm motor.
Har gjort komp-test med 13bar med varm motor, 10.5bar kall motor, så cylindrar och ringar verkar väl vara hela? Har ingen aning om var man skall leta.....
Har gjort komp-test med 13bar med varm motor, 10.5bar kall motor, så cylindrar och ringar verkar väl vara hela? Har ingen aning om var man skall leta.....
Comment