Announcement

Collapse
No announcement yet.

kamhus problem croma turbo :-(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: tack skall prova det !

    Originally posted by Mange t
    då får man vänta och se :-)
    OPS! var till verkstan igår och hittade en kamhus pkn. artnr:7676324 tror jag att det står den är grå svart och tråd armerad kan finnas fler det är lite rörigt.

    Comment


    • #17
      packning löser sig beställer sotningssatts

      fick tag på en topp kpl som rullat 8000 mil så i vinter blir det att sätta dit den istället skall beställa sotningssatts av viabil fast man kan ju passa på att porta mm (jag vet att det finns 2st olika packningar iaf det som skiljer sig är mittre kanalen till mittre kamaxellagringen ! TACK FÖR ALL HJÄLP IAF lägger upp en tråd om det sedan
      F:finns I:ingen A:annan T:turbo

      saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

      punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

      131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

      Comment


      • #18
        toppen renoveras men var det 2 kg

        Hmm momentet på kamhusen har jag tappat bort med är det någon som kan säga mig om det är 2 kg i moment eller ???
        lite brådis :-)
        F:finns I:ingen A:annan T:turbo

        saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

        punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

        131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

        Comment


        • #19
          Packningar har autoexperten, carfix i västerås.

          Sedan ang toppen så är det faktiskt så att det skilljer på toppen mellan ie och turbo, iaf i lancia värden. Turbo topp har 47,7cc förbränningsrum medans ie har 48,4cc... men det är ju inte speciellt stor skillnad så bör inte vara nått du märker av.


          MVH

          Comment

          Working...
          X