Har fått ett irriterande fel på min Punto.
När man för första gången på nästan 15 år blev tvingad att lämna en bil på verkstad så funkade den sämre än när jag lämnade den!Höll på att få hjärtfel!
Men nu var det frågan om ett mindre svetsjobb och killen svär på sin moders grav osv.att han inte petat på ngt annat.
Bilen gick på tre cylindrar ibland,för att gå rent på högre varv. Tomgången levde sitt eget liv.
Kidnappade tillbaka bilen då jag inte litar riktigt på killen.Gjort rent alla kontakter m.m som jag hittat.Bytt stift m.m,men inget bättre för det. Kopplade bort vacumslangen som sitter på insuget.Då blev den betydligt bättre,om än inte riktigt bra. Fortfarande lite ojämn gång på bilen. Men körbar iaf. Det jag konstaterat förut är att efter det man stängt av bilen så låter det som motorn drar en djup suck! Teorier ngn? Stopp ngnstans kanske?Bränsletillförseln?Bränslefiltrer är bytt förra helgen....
När man för första gången på nästan 15 år blev tvingad att lämna en bil på verkstad så funkade den sämre än när jag lämnade den!Höll på att få hjärtfel!
Men nu var det frågan om ett mindre svetsjobb och killen svär på sin moders grav osv.att han inte petat på ngt annat.
Bilen gick på tre cylindrar ibland,för att gå rent på högre varv. Tomgången levde sitt eget liv.
Kidnappade tillbaka bilen då jag inte litar riktigt på killen.Gjort rent alla kontakter m.m som jag hittat.Bytt stift m.m,men inget bättre för det. Kopplade bort vacumslangen som sitter på insuget.Då blev den betydligt bättre,om än inte riktigt bra. Fortfarande lite ojämn gång på bilen. Men körbar iaf. Det jag konstaterat förut är att efter det man stängt av bilen så låter det som motorn drar en djup suck! Teorier ngn? Stopp ngnstans kanske?Bränsletillförseln?Bränslefiltrer är bytt förra helgen....
Comment