Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat brava motorbyte!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat brava motorbyte!!

    Tjena!! nu tänkte jag höra med er en sak ni som kan d här, jag har just köpt en fiat brava -99 1.2 nu är det som så att maskinen har rasat i den och jag ska köpa en begegnad från en skrot en 1.2L fast den är en -02 så det jag undrar nu är om den passar i min brava fr -99??? om det e samma maskin fast d är en -02:a



    just d heller paasr det direkt att sätta i en 1,6L el 2,0L utan att byta låda och sånt???
    Tack så mycket på förhand
    Last edited by cosworthboy; 25 August 2006, 12:53.

  • #2
    Rasat? Vad har rasat?

    Nä, ingen bra ide att försöka para ihop en 1.6-1.8 liters motor med en låda till en 1.2 l. För övrigt så medför det en jäkla massa annat strul. Så, glöm det.
    Last edited by Czappa; 26 August 2006, 04:51.
    Fiat 500
    Fordson Super Dexta -64
    Kawasaki Z1A
    Kawasak GPz1100A2
    Suzuki Grand Vitara -11
    Suzuki T500R

    Comment


    • #3
      Originally posted by Czappa
      Rasat? Vad har rasat?

      Nä, ingen bra ide att försöka para ihop en 1.6-1.8 liters motor med en låda till en 1.2 l. För övrigt så medför det en jäkla massa annat strul. Så, glöm det.
      Han har inte 1.6-1.8 motor som han ska sätta i. Samma gamla 1.2-a. Jag tror inte att motorfäste och styrningen har ändrats alls mellan 99 - 02. Dock inte säker.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        motorn har rasat i den. hon som hade den före så körde den utan vatten så den blev så varm så oljan rann ur den och hon fortsatt köra tills den var helt slut.

        Comment

        Working...
        X