Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skillnad på fjäderbensstag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skillnad på fjäderbensstag?

    Tittade lite på realcar och de har fjäderbensstag från 800:- till 1500:-, ungefär. Är det skillnad på stag och stag? Något speciellt man skall tänka på? Personligen tycker jag mest det ser ut som ett metallrör, och ett rör är liksom ett… tja, rör? Så vad skiljer mellan dem?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    nu vet jag inte direkt vad det är för fjäderbenstag som realcar säljer men annars så är det normalt att det skiljer på pris beroende på om det är i stål eller aluminium, själv så har jag beställt ett omp stag i alu för att det är lättare

    Comment


    • #3
      edit: lät lite dumt.....

      Så det är fråga om det är tillverkat i alu eller stål då? Ingen annan som ställbart, eller hur bra det håller emot? Vikten borde inte spela så stor roll (för mig i alla fall), de är väl inte speciellt tunga till att börja med.
      Last edited by novisen; 12 September 2006, 13:34.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        ett kilo hit och ett kilo dit man kan spara in mycket genom att försöka göra bilen så lätt som möjligt, men det är bara jag som försöker att banta ner min bil 150 - 250kg

        jag har inte kollat in realcars prudukter på ett bra tag, ska in där efter jag skrivit detta för att se. fast vad jag har för mig så brukar väll dom satsa på mycket kopior och hong-kong prylar? hur sjukt det än låter så är det skillnad på stål och stål och alu, alu. det är klart att man betalar lite extra för märket när det är typ omp, mommo eller något annat känt märke, fast o andra sidan så är man ju garanterad att svetsfogarna håller i staget när du belastar din bil i kurvorna på bana ex. det är ju där du mest har nytta utav ett fjäderbenstag om du nu inte ligger i som en galning i rundeller som mig

        edit:
        var inne och kollade på deras sida, sparco stag, så det är nog inte kopior eller skit direkt. priset är väll beroende på vad det är för modell på bilen och om det är i stål eller alu
        Last edited by Komoza; 12 September 2006, 18:59.

        Comment


        • #5
          Funderade inte så mycket på just realcars produkter, mer generellt vad det är för skillnad med tanke på 100% prisskillnad mellan de olika just på realcar (beställde dubbel-hållare till A-stolpen). Tackar för svaret. Och lite rådet att det är bättre att köpa märkesstag med tanke på svetsfogar m.m. Skall nog se om man kanske sätter dit ett till våren. Just nu känns det lite tungt med ny bensintank och lackering, samt förestående kamremsbyte.... *suck*
          Last edited by novisen; 12 September 2006, 20:32.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            köpte sparco har jag för mig - funkade fint
            dock dålig kvalite på lackningen, har redan börjat flagna här och där. Ställbart är det i varje fall.
            Har fått intryck att det bakre staget i luckan ska göra susen, någon som vet ngt om det?
            gav väl runt 800 har jag för mig
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment

            Working...
            X