Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alla ni som kör turbo...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alla ni som kör turbo...

    Vad tror ni om detta: http://www.puntosports.co.uk/forums/...ad.php?t=47772


    Jag har kopplat om och andvänder en pysventi jag ställt på 1.15 bar. Det verkar som om turbon spinner snabbare och starkare men är det säkert och bra egentligen? Annars hade dom väl gjort så från början?

    Vad tror ni?
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

  • #2
    De ville nog ha högt tryck att styra med, behöver inte ha ventilen öppen så länge då, effektivare att styra laddtrycket på det viset (pulsbreddsmodulerad "PBV" original). Kan tänka mig att de kanske också vill ha trycket så snabbt som möjligt till styrventilen för att minska övertryck (overboost) i systemet innan de hinner reglera ner det.
    Inte riktigt samma sak med en PBV, men personligen hade jag inte plockat signalen från slangen till bränsletrycksregulatorn eller datorn, utan tagit den från slangen till dumpventilen, så nära plenumet som möjligt. Kör du PRV spelar det ingen roll var du plockar trycket.
    Last edited by novisen; 9 October 2006, 16:04.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      precis, jag har ju en PRV så det kvittar var jag tar den ifrån men är det att rekomendera. det verkar funka bra iallafall.
      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

      Comment

      Working...
      X