Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD i Marea Weekend?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CD i Marea Weekend?

    Har en Marea Weekend 1,6 16v -98
    Den är inte utrustad med CD spelare, bara kasett och radio.
    Går det att byta ut hela den "modulen" eller vad det kallas, mot en cd istället? Eller går det att montera en "vanlig" stereo nånstans? Tacksam för svar, kräks på att inte kunna spela skivor!
    MVH /Prowler
    20VT-97 | Minhembio

  • #2
    Jag hade en Bravo HGT innan och där kunde man plocka ut kassettradion och då blir det ett stort hål.
    I detta hål stoppar man sen in en plast-"krage"/ram typ. Denna krage gjorde att man kunde trycka in vanliga CD-spelare.
    Plastkragen borde gå att köpa hos FIAT-handlaren.
    Det behövdes en pinne också som man skruvade fast där bak i CD-spelaren och som sen stack in i ett hål i bakre väggen. För att hålla den vanliga CD-spelare på plats. Denna pinne bör ingå i kragpaketet.

    Gud vilken bra beskrivning det blev Nån som fattar???
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

    Comment


    • #3
      Re: CD i Marea Weekend?

      Originally posted by Prowler
      Har en Marea Weekend 1,6 16v -98
      Den är inte utrustad med CD spelare, bara kasett och radio.
      Går det att byta ut hela den "modulen" eller vad det kallas, mot en cd istället? Eller går det att montera en "vanlig" stereo nånstans? Tacksam för svar, kräks på att inte kunna spela skivor!
      MVH /Prowler
      Självklart går det. Även BRL & MDS har dessa ramar för att klämma dit en annan cd spelare en vanlig en.

      Hur gick det med ditt körkort?
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Tackar tackar! Då ska jag köpa en sån krage.
        20VT-97 | Minhembio

        Comment

        Working...
        X