Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto GT växellåda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto GT växellåda

    Tänkte kolla om det är nån som vet vad Punto GT växellådan håller för? Smällde på en värre koppling efter motorrenoveringen å har snart eldat upp den så det blir sinterlamell till nästa säsong

    Funderar på om det är nån idé å renovera lådan oxå eller om man ska ge sig på nån annan.

    Börjar närmar mig 200hk Har 160 hk på hjulen me massa kopplings slirande...

  • #2
    tjena fejk

    Skulle vilja höra vilka mods du har? jag skulle inte tycka att det är värt att renovera lådan eftersom det kostar nästan lika mycket som en ny. Om du har råd...köp en ny och uppgradera kopplingen bara...det borde hålla för 200hk
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #3
      Ok, så jag antar att du inte tror på effekt uttaget, men jag återkommer nån gång nästa säsong med dynopapper.

      Men jag e inte den så här har du modsen:

      Nyrenoverad och balanserad motor
      Kentcams kamaxel + Ställbart kamdrev
      IHI VJ12 Turbo med 1.5 bar ladd
      MFIC
      Ställbart soppatryck + Större spridare 300cc@3bar
      Soppa pump från en Toyota MR2
      Sportfilter och 2,5" från turbon å bak
      Smt6 för styrning av soppa och tändning (inget chip)

      Kör en Techedge 2A0 bredbandslambda med en LD02 display
      för att hålla koll på blandningsförhållandet, avgastemp och ska även bli insugstemp i vinter.

      Hur långt håller stakar och kolvar då? du som verkar ha koll... (Blank_GT)

      Comment


      • #4
        Nej tvärt om...jag ville verkligen veta eftersom jag vill själv komma upp i de hästkrafterna så det var av rent intresse jag frågade. bara kul med flera punto gt trimmare. Min förra punto låg runt 160-170 hk skulle jag tro.
        Jag misstror dig inte alls. Chill

        Enligt vad jag har hört och vet så ska motorn i punton hålla för minst 200hk. Bara akta dig för spikningar så ska det inte vara några problem.

        Den turbon du har...är det en annan IHI än vad vi har original. Kentkammen ska vara bra har jag hört och vad är det för en IC du har nu?

        Marco

        Originally posted by flejk_jejk
        Ok, så jag antar att du inte tror på effekt uttaget, men jag återkommer nån gång nästa säsong med dynopapper.

        Men jag e inte den så här har du modsen:

        Nyrenoverad och balanserad motor
        Kentcams kamaxel + Ställbart kamdrev
        IHI VJ12 Turbo med 1.5 bar ladd
        MFIC
        Ställbart soppatryck + Större spridare 300cc@3bar
        Soppa pump från en Toyota MR2
        Sportfilter och 2,5" från turbon å bak
        Smt6 för styrning av soppa och tändning (inget chip)

        Kör en Techedge 2A0 bredbandslambda med en LD02 display
        för att hålla koll på blandningsförhållandet, avgastemp och ska även bli insugstemp i vinter.

        Hur långt håller stakar och kolvar då? du som verkar ha koll... (Blank_GT)
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #5
          Tror flejk reagerade lite på att du missade L-ett..... ;-)
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Ach soooo...nu fattar jag...

            Sorry fLejk.
            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

            Comment


            • #7
              kul att höra att du fått ihop motor och allt nu, hur går det i övrigt, mätt ngra tider än?
              slirar du mycket på koppling, mina har hållt.
              Fiat Punto GT - Turbo for fun

              Comment


              • #8
                Okaj, det här börjar trilla utanför växelåds frågan men skit i det

                sorry Black_GT, jag tog det första du skrev som en totalsågning men det va fel av mig.

                Dock fem stilpoäng till novisen som uppfattade missen

                turbon jag har är från en mazda 323 4wd turbo som har en 1.6l motor. Har hört att det e lite väl mycke lagg i T25 aggen från typ saab å volvo så då tänkte jag att en från en 1.6 skulle funka lite bättre, dock va det ett rent helvete å få dit den så det e inget jag rekomenderar om man inte vill pyssla en hel vinter med det.

                ICn hittade jag en på zatzy som va hemsvetsad, fördelen me de va att den va så pass låg (typ 20 cm) att jag fick den under krockbalken.

                Comment


                • #9
                  koppling släpper nu vid typ 4000 varv å sen blir det bara trist. Har ställt ner laddet allt eftersom den har släppt så jag har kunnat testa lite andra grejor, ska ställa av den snart så det e skit samma. När den sexpuckade sinterlamellen kommer på så kommer det greppa rejält vilket jag ser fram emot.

                  Va å snackde me min lokala fiat verkstad och de kunde fixa lådan åt mig för ett par tusen, så den åker ur så fort jag ställer av den

                  Har lite hunnit mäta nå tider men jag mätte effekten med en G-tech pro å fick 160 hk på hjulen med kass koppling, men det ska bli 402m å dynotest nästa säsong när allt funkar som det ska.

                  Last edited by flejk_jejk; 19 October 2006, 22:48.

                  Comment

                  Working...
                  X