Funderar om någon har tips om knep när det gäller att minska vikten på sin Coupe'?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Att lätta?
Collapse
X
-
Att lätta?
Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
Folka Vento VR6 -93 såld!
Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!Tags: None
-
Re: Att lätta?
Originally posted by Erajack
Funderar om någon har tips om knep när det gäller att minska vikten på sin Coupe'?
Sen har vissa flyttat batteriet bak men efter att ha fått lite siffror på papper tror jag inte skillnaden blir stor.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
-
Re: Re: Att lätta?
Originally posted by 84jr0
Sen har vissa flyttat batteriet bak men efter att ha fått lite siffror på papper tror jag inte skillnaden blir stor.
Enklaste sättet är att slänga ur all utrustning du har i bilen, baksäte, passagerarstol fram, reservhjul och verktyg, stereo, högtalare mm.
Kör med kvarts tank.
Så lite spolarvätska som möjligt i behållaren.
Alltid nyskiten innan du sätter dig i bilen.
Helst köra i bara boxer shorts.
Listan kan göras lång. Enbart din fantasi som sätter gränsen.
Comment
-
Som Freddan säger, batteriet ger mest viktförflyttning bakåt/nedåt (vilket faktiskt märks!), men när det gäller rejäl lättning är det väl de vanliga vägarna man får gå. Gjuta plastdörrar o luckor, bort med rostskydd o isolering.
Man kan börja rätt med att inte skaffa Coupe med taklucka, det ger många kilon på helt fel ställe (högst upp). Sen har det varit mycket snack om kolfiberhuv (på FCCUK) och det skulle verkligen ge några kilon..
Comment
-
Originally posted by per
Som Freddan säger, batteriet ger mest viktförflyttning bakåt/nedåt (vilket faktiskt märks!), men när det gäller rejäl lättning är det väl de vanliga vägarna man får gå. Gjuta plastdörrar o luckor, bort med rostskydd o isolering.
Man kan börja rätt med att inte skaffa Coupe med taklucka, det ger många kilon på helt fel ställe (högst upp). Sen har det varit mycket snack om kolfiberhuv (på FCCUK) och det skulle verkligen ge några kilon..Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
Folka Vento VR6 -93 såld!
Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!
Comment
-
Den är inte gjord än, men hela Coupe-världen väntar..
Comment
-
Joho, e en på FCUK
http://i4.photobucket.com/albums/y14...rbonBonnet.jpg
dom va nära på ett gruppköp från företag som skulle göra en hu vpå 10-12kg om jag fattat de rätt. orginal väger 30 däromring.With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
Aah sant den har jag ju sett.. Var det inte nåt problem med den som inte var löst ännu? Har för mig det var nåt sånt.
Comment
-
Hur kan denna tråden ligga både i coupe o teknik???
iaf här e mitt svar
nä men engelsmännen trodde ju inte att den skulle klara deras besiktning men å andra sidan så åker ju många runt i jappsbilar med cooola fiber delar...huven tillhör krockskyddet i coupen och kanske kompromissar man en deformationszon genom att sätta dit kolfiber istället.
men klart coolt o lacka den i orginalfärg så de inte syns sedan skulle ju detaljen vid sidoblinkers, baklucka och dörrar kunna göras i kolfiber oxåWith great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
Kopierade tråden dit eftersom det handlar lika mycket om Coupe..
Comment
-
behålla den gamla oxå lr?With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
moderators OT...
Suck.. Ja av nån anledning postades det här, och lättning funkar ju typ likadant på alla Fiatar så...
Comment
Comment