Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fel då laddlampan lyser trots OK laddning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fel då laddlampan lyser trots OK laddning?

    Laddlampan i min Uno -92 har bestämt sig för att de sista 6 månaderna lysa svagt och konstant trots att generatorn laddar utmärkt. Något irriterande på mörka kvällar med en halvtänd röd laddlampa. Någon som kanske vet vad som är fel?

  • #2
    kolla jord anslutningen

    Kolla jord anslutningen bakom/under säkringsboxen där ngn stans kan vara ett simpelt jorfel eller en diod i generatorn?
    F:finns I:ingen A:annan T:turbo

    saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

    punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

    131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

    Comment


    • #3
      Hade samma fel i Tipon och det är dålig jord som ställer till det, jag lyckades aldrig hitta var innan bilen såldes.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Varningslampan för servon lyser svagt på min Panda. Riktigt svagt, det syns bara när det är mörkt. Men det är nog så irriterande...
        Påpekade det på senaste servicen, och verkstaden lovade att fixa det på garantin. Så på tisdag nästa vecka skall den in och få en ny instrumentpanel!

        Comment


        • #5
          Ny instrumentbräda låter tufft! Ska försöka pilla med eventuell jord bakom säkringshållaren. Diod i generatorn vet jag inte hur eller om det går att byta?

          Comment

          Working...
          X