Announcement

Collapse
No announcement yet.

orkeslös marea 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    den är inne på service nu.. det är ju garantiservice så dom får kolla så länge dom vill tills problemet är löst! Jag gissar LMM..

    Comment


    • #17
      efter 3 dagar på service så har dom bytt spjällägesgivare. dom har felsökt men idioterna har inte kollat LMM än! jag har förklarat för dom tre gånger nu att ni troligtvis inte kommer att få någon felkod men att man ser med blotta ögat att den inte funkar. Det blir intressant att se om den är iordning när jag får tillbaka den.. tur att det är garanti på den så dom får stå för det här också.. Dom har ju redan lagt ungefär 20 timmar för att byta kamrem på den!

      Comment


      • #18
        Originally posted by stilo andreas
        efter 3 dagar på service så har dom bytt spjällägesgivare. dom har felsökt men idioterna har inte kollat LMM än! jag har förklarat för dom tre gånger nu att ni troligtvis inte kommer att få någon felkod men att man ser med blotta ögat att den inte funkar. Det blir intressant att se om den är iordning när jag får tillbaka den.. tur att det är garanti på den så dom får stå för det här också.. Dom har ju redan lagt ungefär 20 timmar för att byta kamrem på den!
        Jisses, vad är det för en verkstad????
        Fiat 500
        Fordson Super Dexta -64
        Kawasaki Z1A
        Kawasak GPz1100A2
        Suzuki Grand Vitara -11
        Suzuki T500R

        Comment


        • #19
          eftersom bilen stod på holmgrens bil i jönköping så får dom göra allt detta på garantin. det senaste jag har hört nu är att dom har beställt ny gaspedal också.. givetvis är den restad!

          så frågan är om man får tillbaka bilen nästa vecka ens?

          Nu ska dom se om dom får tag i en LMM och jämföra om den ser söndrig ut.. vilka jävla puckon!

          Comment


          • #20
            Originally posted by Czappa
            Jisses, vad är det för en verkstad????
            Känns som vissa Fiat verkstäders annons låter som: Är du intresserad av bilar men kan ingenting? Då är du välkommen till oss. Du får bra praktik på våra kunders bilar och förmodligen lär du dig något! :P *ironi*
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #21
              Holmgrens bil är återförsäljare för Saab, peugeot mm.. undrar om det tar lika mycket tid att fixa dom?

              Det verkar iallfall vara skrattretande personal på detta stället iallfall.. det verkarr som förra ägaren har kollat vad ett kamremsbyte och all felsökning+delar kostar och kom på att om jag byter bilen fort som fan märker ingen nått! Killarna på holmgrens verkar inte ha någon koll så där byter jag bil! haha

              Comment


              • #22
                Originally posted by stilo andreas
                eftersom bilen stod på holmgrens bil i jönköping så får dom göra allt detta på garantin. det senaste jag har hört nu är att dom har beställt ny gaspedal också.. givetvis är den restad!

                så frågan är om man får tillbaka bilen nästa vecka ens?

                Nu ska dom se om dom får tag i en LMM och jämföra om den ser söndrig ut.. vilka jävla puckon!
                Jag kan säga till 99,99999% säkerhet att det är fel på LMM. (Kan ju vara kabelbrott oxå) Väldigt amatörmässigt av verkstan.
                Och jag skulle vilja tillägga att kamremsbytet tar ca: 5 timmar att utföra.
                Fiat 500
                Fordson Super Dexta -64
                Kawasaki Z1A
                Kawasak GPz1100A2
                Suzuki Grand Vitara -11
                Suzuki T500R

                Comment


                • #23
                  nu så funkar bilen perfekt! Ny LMM och den silverfärgade plattan med två kabelbusanslutningar på spjällhuset! jäklar va den går bra nu!

                  Comment


                  • #24
                    Du ser!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment

                    Working...
                    X