Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat coupe16vt startar inte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat coupe16vt startar inte

    Har bytt kamrem märkningarna sitter rätt så där är inte felet, men nu till det tråkiga, råkade kortsluta en kabel som förmodligen går till larmet, då den går i en kabelstam med ca:5st kablar i fram till en syren Höger fram. är det så att det är startspärr i dessa bilar och felet ligger där?
    /Micke /Kalmar

  • #2
    Beror på årsmod. Men min 94 har ingen startspärr i nyckeln iaf. Men tror det finns någon inbyggd i larmet. Har du nyckeln till larmet så rekommenderar jag att du driver avlarmet inne i handsfacket. Vad händer när du försöker starta?


    //PP
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

    Comment


    • #3
      Okej, det som händer när jag försöker starta är att den hostar till, som att den är på väg att starta men inte vill, mer händer det tyvärr inte
      /Micke /Kalmar

      Comment


      • #4
        Okej. Men stiften är blöta? Gnista finns det?


        //PP
        Porsche 996 C2 -00
        Volvo V60 D3 -12

        Comment


        • #5
          Gnista och bränsle finns. iaf fram till spridarna, längre fram har jag ej kollat
          /Micke /Kalmar

          Comment


          • #6
            Fick igång den nu, var lite väl pinsamt, tändkablarna går så trögt i så att jag inte fick i dom riktigt, på med 5-56 sen gled de och och bilen gick igång, fiat coupe 16vt var deffenetivt en av de lättaste bilarna jag bytt kamrem på
            /Micke /Kalmar

            Comment


            • #7
              Go for it
              Attached Files
              /Micke /Kalmar

              Comment

              Working...
              X