Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fri sikt, tack!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fri sikt, tack!

    Hej.

    Jag behöver hjälp med en grej med min Punto -00. Höger vindrutetorkare fungerar ej pga att den har släppt ifrån fästet. Detta går att lösa preliminärt genom att använda sig av en kraftig tejp, men det går inte i längden. Vad fan heter den där gummi-ringen som jag har tappat för att få fast torkar-anordningen igen? Den är ju liten som en tumnagel, och jag har glömt vad den heter... Lite hjälp med vart jag kan hitta en sån vore också gott.

    Tack,

    Sohlberg
    _______________________
    Proud Fiat-owner since 2006

  • #2
    Fattar ingenting. Är det inte bara muttern som lossnat?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Vad det nu är som fatts så kan du säkert få tag på det via Fiat. Du vet dom som tillverkat bilen ;-)
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        Hö-hö

        Nej, det är inte nån jäkla mutter. En gummigrej sa jag ju. Det heter något speciellt, och om jag ska ha tag i en sån så är det ju bra om man vet vad det heter?

        Kollar med Fiat här i Stockholms-området. Tack.
        _______________________
        Proud Fiat-owner since 2006

        Comment


        • #5
          Torkarn består ju av torkarblad, arm, mutter och ev. täcklock av svart plast?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Jo.

            Jo, jag kan väl hålla med om att det är en sorts mutter som ska sitta där. En gummimutter? Man kanske ska prova sätta dit en vanlig mutter... Nja, går nog inte. Ska ringa Fiat som sagt. Tack för hjälpen!
            _______________________
            Proud Fiat-owner since 2006

            Comment

            Working...
            X