1:Inget större problem, men tänkte kolla ändå. När det är säg 5minus ute, då går motorn lite knackigt de första minuterna och om man så mycket som snuddar gaspedalen så studsar varvet upp mot 3-4000varv. Tycker att det blev bättre med ny termostat, men kan man gissa att temp-sensorn är kass? Läst någonstans att det sitter 2 i GTn, någon som vet vilka och varför? Känns som om bilen går lite magert när den gör så, eller hur?
2:Lät som om mitt ena hjullager fram har grus i sig, någon som vet hur länge/långt man vågar köra med det innan man byter? Snarast eller om en/två månad/er?
3:Kan ju passa på och fråga om det är normalt att lambdan flaggar för fet blandning varenda gång man släpper gasen och varvtalet kommer ner mot 1100varv, man ser att den beter sig som den skall ner dit, sedan faller inte varvet av så fort och motorn går fett och så går den ner till sina 850 och börjar blanda som normalt igen. Inget minne av att varvtalet stannar till en liten stund runt 1000-1100varv tidigare faktiskt.
2:Lät som om mitt ena hjullager fram har grus i sig, någon som vet hur länge/långt man vågar köra med det innan man byter? Snarast eller om en/två månad/er?
3:Kan ju passa på och fråga om det är normalt att lambdan flaggar för fet blandning varenda gång man släpper gasen och varvtalet kommer ner mot 1100varv, man ser att den beter sig som den skall ner dit, sedan faller inte varvet av så fort och motorn går fett och så går den ner till sina 850 och börjar blanda som normalt igen. Inget minne av att varvtalet stannar till en liten stund runt 1000-1100varv tidigare faktiskt.
Comment