Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Högtalare

    Hej allihopa !

    Jag är en glad ny fiat brava-ägare och är kanon nöjd ...

    Dock så tänkte jag ta bort orginal stereon, (sökte och hittade en länk där dem visar hur).

    Men jag tänkte köpa något litet paket på BRL eller så, men jag vet inte hur stora högtalarna är?
    Kollar jag i instruktionsboken så vet jag inte om det stämmer, för stereon jag hade finns inte med i instruktionsboken.

    Om någon skulle kanske kunna tänka sig veta så vore det väldigt hyggligt. Bilen är en Fiat Brava sent 99

  • #2
    Om jag minns rätt så fick man inte dit mer än 4" högtalare fram på Brava/Bravo och då får du köpa en adapterplatta som BRL säljer för att de skall passa.

    Bak skulle jag skära upp hatthyllan och få dit 6,9" för de små fjutt hål som finns bak duger inte till något så får du lite bas också.

    Lycka till och välkommen till forumet!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Tackar

      Jag åkte till BRL och pratade med dem, det får plats 5.25" fram i dörrarna, enligt deras datorer.

      Jag köpte lite större högtalare, typ den storleken du skrev, så jag får skära upp i hatthyllan och sätter dem där.

      Tack för svaret Och tack, man kan nog hitta rätt mycket intressanta saker här

      Comment


      • #4
        Re: Tackar

        Originally posted by DisMinist
        Jag åkte till BRL och pratade med dem, det får plats 5.25" fram i dörrarna, enligt deras datorer.

        Jag köpte lite större högtalare, typ den storleken du skrev, så jag får skära upp i hatthyllan och sätter dem där.

        Tack för svaret Och tack, man kan nog hitta rätt mycket intressanta saker här
        5.25" kan nog stämma också... minns inte vad det var sist
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Mitt förslag är att inte skära nåt utan sätta bra 5.25 bak oxå (eller vad det ska vara) + en baslåda/rör med slutsteg i bagaget.
          Då kan man dra ner basen på de små högtalarna och de klarar riktigt höga volymer! Jag hade ett sånt system i Peugeoten förra året, kanske det bästa ljud jag haft i en bil.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Nja, baslåda och shit är inte min grej

            Jag vill i stortsätt bara ha ett skapligt ljud och inte orginal högtalare/stereo :P

            Comment


            • #7
              Det får du helt enkelt inte med originalstorlek på dina högtalare - och ingenting mer.
              Kom ihåg att det räcker med en liten låda med kanske 10"-element i, den kan man lätt ta ur bilen om det behövs.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment

              Working...
              X