Announcement

Collapse
No announcement yet.

motorstyrbox till croma 93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motorstyrbox till croma 93

    hej jag undrar vad för jetronic motorstyrbox som det är i 93orna kollar runt lite men står bara att det ska va weber förutom i 16v för då ska det va bosch...
    //Eric
    fiat power

  • #2
    Ska inte svära på det men bortsett från förgasarversionerna, V6 maskinerna och dieslarna så tror jag alla ie Cromorna hade Bosch L jetronic sprut och Marelli tändstyrning. Du ser Boschboxen om du kikar in under handskfacket på passagerarsidan.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Å andra sidan är det väl Weber i Tipo 16V och Coupe 16V (samma motor)..?
      Är rätt hundra på att många Croma 8V hade Weber och inte Bosch. Argenta hade däremot Bosch.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Jag har Bosch LU2 - Jetronic sprut o Marelli tändsystem på min croma 8v 93:a .

        Comment


        • #5
          Aha, sedär!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Originally posted by Sten
            Jag har Bosch LU2 - Jetronic sprut o Marelli tändsystem på min croma 8v 93:a .
            oki aa då är jag med då har vi licka dant då men om man ska demontera systemet å montera det i en annan bil vad är det behöver man montera ur då för saker mer en sprutet å boxen å kablarna maf en kan va bra att ta ur misstänker jag... sen fins det nån information om systemet på internet har kollat runt men hittar inget...
            fiat power

            Comment

            Working...
            X