Announcement

Collapse
No announcement yet.

Var hitta billiga elhissmotorer (Ritmo)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Var hitta billiga elhissmotorer (Ritmo)?

    Tjena,
    jag är ny här, har just köpt mig en Fiat Ritmo 85 S -86. Bilen har haft en ägare som har haft den stående och avställd de senaste sju åren, därav det goda skicket och mätarställningen på 7000 mil. Jag har faktiskt just besiktigat bilen u.a. (jo, jag blev lite förvånad.....).

    Det enda problemet jag har just nu är att det sitter elhissar i båda framdörrarna, ingen av dem fungerar, och det är nästan 30 grader varmt. En händig kompis har lovat att försöka få liv i elhissmotorerna. Men om han inte lyckas, är det någon som vet om det går att köpa dem billigt någonstans? Jag vill ju inte betala 2 x 1500:- eller vad de nu kan tänkas kosta på Fiat.

    - Tacksam för alla tips och idéer.

    // Ranger

  • #2
    Försök ta reda på om Uno Turbons passar. I såna fall kan du få ett par billigt av mig.
    Annars kan du ju plocka ut dom så kan vi jämföra, du bor ju i Stockholm.
    Haft en Ritmo för länge sen, bra, rymlig och bekväm bil. Om du nu fått tag på en lågmilare följ mitt tips och lyft upp, kolla och rostskydda den ordentligt. Om den är frisk under så är det definitivt värt att lämna in den på en seriös underredsbehandling även om du bara kommer köra den på sommaren. Dom rostar gärna söder och det är synd på en så bra bil. Var snäll mot den.
    Last edited by TurboB; 17 June 2007, 09:34.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Regatta hade samma dörrar annars, ett tips på väg till skroten.
      Sen är det oftast inte hissarna som är problemet, utan kablarna. De är ungefär lika böjliga som torra kvistar och går ofta av vid dörrgångjärnen.
      Good luck och grattis till en tuff Ritmo!

      (varför inte inköpa 4 gamla Croma-alufälgar (för typ en hundring..) när ni ändå är på skroten, passar snyggt till din bil enl. mig..)
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment

      Working...
      X