Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knack från främre länkarm eller vad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knack från främre länkarm eller vad?

    Provade att svänga med ratten lite i garaget stillastående igår, och det var hemskt vad det knackar till, hörs och känns i golvet på bilen. Sist det gjorde så bytte jag yttre styrleder (ca 1 år sedan) och det fixade problemet ett tag. Besiktigade bilen för två veckor sedan UA, så jag kan inte tänka mig att det har med dessa att göra nu igen (fast de sa iofs inget om dem förra gången heller.....). Kan dåliga bussningar i främre länkarmarna ge sådana här knack också? Tycker inte att de borde göra det, men man vet ju aldrig. Eller bussningar i främre krängningshämmaren? Vet att länkarmarna behöver bytas, för bilen är lite krävande att köra, men undrade om det är något annat som också skall åtgärdas?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Om det låter så mkt borde det synas/höras underifrån? Be sambon styra lite!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Har du rätt i... får se om man kan få med henne till OK nästa gång man skall tvätta bilen.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        PÅ min rörde sig fjädrarna i tallrikarna lite lite, gav upphop till klonkade som verkligen kändes i golvet.
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          Fast jag måste stå still, hörs och känns bara om man har det motståndet man får då. Fjädern borde väl höras oavsett hur trögt det är att svänga med hjulet tycker jag?
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X