Announcement

Collapse
No announcement yet.

Så va det dags att byta motorkuddar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så va det dags att byta motorkuddar!

    Nu har min Brava funkat skitbra i en månad
    Tills....nu,när jag kör iväg från stillastående på 1:ans växel så hoppar framvagnen,slirar jag iväg går det bra..det borde tyda på dåliga motorkuddar?

    Eftersom jag inte vet nånting så frågar jag här:
    Är det jävligt att byta dom?Vart köper man dom?

    tacksam för svar!

  • #2
    Frågan man borde ställa är vad problemet är. Jag tror inte på motorkuddar om inte din bil gått över 30000mil, kanske spindelled, drivknutar eller dylikt.
    Kan du precisera dig mer än att "framvagnen hoppar"?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      Frågan man borde ställa är vad problemet är. Jag tror inte på motorkuddar om inte din bil gått över 30000mil, kanske spindelled, drivknutar eller dylikt.
      Kan du precisera dig mer än att "framvagnen hoppar"?
      Bilen har rullat 19000mil.
      Det känns som att nåt i framvagnen sitter löst men det känns bara när man kör iväg från stillastående på 1:ans växel.
      Det känns som att framhjulen hoppar typ,och så låter det och vibrerar i hela bilen..
      Men slirar jag på kopplingen iväg så går det bra.

      Comment


      • #4
        Låter mer som om din koppling håller på att ge upp. Urtramningsklagret kan också fallit i bitar, då får man den där skakeffekten. Blir det likadant när du växlar ner till ettan t.ex. om du ska köra över en trottoarkant?
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment

        Working...
        X