Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drivknut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drivknut

    Märkte att bilen började skaka när jag körde en dag, kollade under bilen och kände och försökte hitta något fel, märkte då att den inre drivknuten på vänster sida är lös och går att dra upp ner och åt alla håll. Jämnfört med andra sidan där allt satt stenhårt.

    Undrar om det är lätt att byta själv, och var man får tag på drivknut någonstans och vad det kostar.

    någon sam har några förslag?

    Fiat Stilo 1.8 -03

  • #2
    Ring mekonomen, till punton kostade det runt 850:- istället för typ 1900 som Fiat ville ha. Den inre byter man hyfsat lätt själv, lossa bultarna till fjäderbenet nere på spindelleden (kan räcka med den ena) så länkarmen faller ner en bit och lossa insexsskruvarna som håller ihop knuten så separerar den (kanske inte i den ordningen). Om det är samma som på punton, men jag gissar att det är tillräckligt lika.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ante
      Använd telefonen och ring runt och fråga i stället. Brukar vara lättast så.
      Internet är bra också!
      - www.MECA.se
      - www.Mekonomen.se
      - www.Autoexperten.se (Har ett reg.nr register som klarar importbilar också). Bra korsreferensregister till vilka bilar som använder samma del.
      - www.Micro.se
      Det mesta finns att hämta i butiken dagen efter beställningen.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment

      Working...
      X