Announcement

Collapse
No announcement yet.

Använda trasiga bromsklossar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Använda trasiga bromsklossar?

    Ett av mina belägg bak har tappat en flisa i ett hörn, ungefär 2*2cm av hörnet. Är det skadligt för skivor/ok/något annat att stoppa dit dem igen? Orkar inte hålla på med bromsarna mer och känns dumt att köra på 3 TarOX och ett Ferodo bak, har ju ca 5mm belägg kvar på TarOXen så kan ju lika gärna slita ut dem
    innan jag blir tvingad att göra något åt bromsarna. Hade tänkt köra Mantorp 15/9, men det skiter sig nog, kylaren läcker lite och det känns lite knasigt. Vet inte om jag har pengar kvar att köpa ny kylare och byta den innan dess... Usch.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Ingen fara, det har jag haft nån gång. Läckande kylare är nog ingen fara heller, bara man fyller på.. Den kyler ju som vanligt.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Då åker de gamla TarOxen på igen då.

      Att kylaren kyler som vanligt även om den läcker vet jag inte om det är lugnande med avseende att köra bana, eftersom den läcker för att den är rätt muggig och förmodligen inte kyler så bra.... äh, kanske bara skall betala in till mantorp och köra ändå menar du? Hade varit kul.....
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Ser ut så här, så det är väl inte en liten flisa.... men nu sitter de på bilen i alla fall, får stoppa dit Ferodo någon gång i framtiden när man har ork och lust att fixa problemen med bromsarna.
        Attached Files
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Kan ju passa på att fråga om någon varit med om att det låter som om man sätter ner bilen på grus fram, när vikten kommer över framhjulen. Kan de yttre drivknutarna låta så, eller är det hjullager? Knastrar rätt bra om man snurrar hjulen bakåt, men inte framåt. Behöver ny inre drivknut också, bilen sjunger rätt ordentligt runt 80-100km/h, kommit rätt snabbt och efter att bilen hoppade ner på knuten så det borde vara den tycker jag.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X