Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brava gasar upp sig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brava gasar upp sig

    Min Brava har på senare tid börjat gasa upp sig. Plötsligt stiger varvmätaren utan att man gasar och det enda som hjälper är omstart (ibland återställs det också om man gasar ordentligt med pedalen).

    Via Bilservice chansade med rengöring av spjällhus men idag när fick tillbaka bilen räckte det med ett par mil så fick den spel igen.

    Det är lika frustrerande som farligt. Jag kommer bli tvungen att skrota skiten om jag inte hittar någon lösning

  • #2
    Re: Brava gasar upp sig

    Originally posted by SkipE
    Min Brava har på senare tid börjat gasa upp sig. Plötsligt stiger varvmätaren utan att man gasar och det enda som hjälper är omstart (ibland återställs det också om man gasar ordentligt med pedalen).

    Via Bilservice chansade med rengöring av spjällhus men idag när fick tillbaka bilen räckte det med ett par mil så fick den spel igen.

    Det är lika frustrerande som farligt. Jag kommer bli tvungen att skrota skiten om jag inte hittar någon lösning

    Styrenheten låter de som?

    Gör en feldiagnos hos snälla aloha / eller v-stad.
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Re: Re: Brava gasar upp sig

      Originally posted by pazzo
      Styrenheten låter de som?

      Gör en feldiagnos hos snälla aloha / eller v-stad.
      Via Bilservice fick inte fram några felkoder. Det var det som fick de att rengöra spjällhuset.

      PS. snälla aloha?? =o|

      Comment


      • #4
        Re: Re: Re: Brava gasar upp sig

        Originally posted by SkipE
        Via Bilservice fick inte fram några felkoder. Det var det som fick de att rengöra spjällhuset.

        PS. snälla aloha?? =o|
        Hehe, ja jag har för vana att läsa ut felkoder helt gratis. Men eftersom att du redan har gjort det så är det ju ingen idé.
        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
        http://www.garaget.org/?car=38250

        Comment


        • #5
          Re: Re: Re: Re: Brava gasar upp sig

          Originally posted by Aloha
          Hehe, ja jag har för vana att läsa ut felkoder helt gratis. Men eftersom att du redan har gjort det så är det ju ingen idé.
          HäHä.. genereöst av dig Men som sagt, Robban på VIA fick inte upp några intressanta felkoder.

          Hm, någon som vill köpa en Brava 1.6 med AA (Auto Accelerator)?

          Comment


          • #6
            Koppla loss minuspolen 30min o se om det hjälper.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Prajs ? vad kostar den ?

              javascript:smilie('')
              confused
              tumbatarzan

              Comment

              Working...
              X