Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Marea: Halvljus och heljus lyser tillsammans

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Marea: Halvljus och heljus lyser tillsammans

    Hej
    Jag har ett problem med min Fiat Marea weekend 1,8 -2000. Det är så att halvljusen tänds inte alls. Men när jag sätter på helljuset, börjar halvjuset också lysa. Det är mkt märkligt.
    Alla säkringarna är hela. Undrar vad det vara för fel?
    Hoppas att ngn kan hjälpa mig!
    Last edited by s_prince; 17 September 2007, 21:41.

  • #2
    Marea lampor...

    Ledsen att jag inte kan hjälpa dig men jag har ett liknande elfel på min Marea 20v 2001, när jag sprutar spolarvätska släcks halvljuset. Sen är det en annan underlig sak med ljuset, på de flesta bilar jag kört släcks halvljuset när man slår på helljuset men inte på marean. Då lyser både hel och halvljus, ska det vara så?
    Marea Weekend HLX 20v -01- Såld och saknad ibland
    Subaru Legacy 2.0r -06 - Såld
    Subaru Legacy 3.0r -07 - Såld och saknad
    Mazda 6 2.2 AWD -16 - alldeles utmärkt men lite tråkig jämfört med en Marea
    Mazda MX5 -01 - roligare än en Marea!

    Comment


    • #3
      Hel och halvljus

      På bilar med separat hel och halv ljus (blandannat Fiat Marea) är det helt normalt att hel och halvljus lyser samtidigt vid helljus.
      Är du säker på att halvljuset släks när du sprutar spolarvätska? Det kan se ut så när man spolar för att det kommer en massa vatten på glaset.

      Tyvärr kan jag inte hjälpa till med den första frågan då jag inte har den blekaste om vad som kan va fel.

      Comment


      • #4
        kontrollera så att det inte är fel i rattomkopplaren
        låter så iaf så som du beskriver det

        kan vara så att det är en kortis i den och att den inte leverarar ström till halvljuset när den ska och att det bryggar över vid helljus funktionen

        börja leta där iaf

        lycka till
        "i live for italian cars"

        Comment

        Working...
        X