Har fått haveri på min Bravo 1,6. Så jag undrar om någon vet vad det skulle gå på att renovera motorn. Är det bäst att låta en Fiat verkstad göra jobbet eller kan en "vanlig" bilverkstad fixa det?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kamremshaveri på min Bravo.
Collapse
X
-
kan man göra själv!!
Det kan man göra själv om man har lite mek kunskap
bytte div delar på syrrans brava 1,6 16v
insugs sidan hade 7 ventiler blivit krökta
så 7 ventiler
1 topppackning
1 satts topplocksbultar
kostade 2100:- fiat orginal delarF:finns I:ingen A:annan T:turbo
saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)
punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)
131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)
-
Skulle testa att vända mig till en annan verkstad å se vad dom har att säga..
Stod ju om en som hade en polo och hade växellåds problem skulle kosta 29000kr på märkesverkstad och det kostade 2500kr på en mindre verkstad.
låter konstigt att topen skulle va skrot. har haft oturen att 2 st kamremmar gått av förtidigt. och dom har gått att fixa. vet dock inte vad det kosta för den första täckte försäkringen. den andra hade gått 500mil innan det gick av så det fick verkstaden fixaFiat Croma 16v -95 (såld)
Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
Ford Mustang cab -71
Comment
-
Jo jag vet att det är i överkant. Fick ett helt annat pris först, sedan nät jag ville ha besked på en mer exact summa blev det 16885:-. Bara jobbet skulle gå på ca 6000:- resten var delar. Det är en kille (mekaniker) som jobbar där som är intresserad av att köpa den som den är, för den är i så bra skick.
Comment
-
Det är därför man ska kolla på fler ställenOriginally posted by Joksi
Det brukar vara så, mekaniker som gör ett klipp och åtgärdar de mekaniska felen förhållandevis enkelt och billigt
Fiat Croma 16v -95 (såld)
Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
Ford Mustang cab -71
Comment
-
byt verkstad dom verkar ju tröga!!!
gick kamremmen av i 100km/h eller?
har aldrig varit med om att men behöver skrota en fiat topp!!
ventilsätena brukar klara sig och har dom inte gjort det så går dom att byta för en mycket mindre summa
byte av alla ventiler topplocksbultar alla remmar och rullar 8 st hydraliska lyftare byte alla ventiltätningar alla packningar
är ca 6000- 7000 kr i delar
OBS JAG TROR INTE ATT ALLT DETTA BEHÖVS
men du får ett hum iaf
jag skulle tippa på runt 10-12 tusen för arbete inkl material om jag räknar på allt material som jag ovan nämde
obs det ska vara en fiat verkstad som gör det eller en verkstad som har tillgång till fiats org verktyg då kamaxlarna måste låsas på baksidan innan ihop montering annars får dom göra om samma jobb igen
det finns tyvärr ingen genväg på denna motor"i live for italian cars"
Comment

Comment