Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glapp i axel in i v-låda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glapp i axel in i v-låda?

    På senare tid har bilen börjat låta aningen illa vid högersväng, eller jaja, womwomwomwom rätt bra, men jag är rätt säker på att det inte är hjullager. I vilket fall, var och kände på axlarna vid tvätten idag, och numera kan man se hur axlen rör sig in i växellådan, alltså även efter den inre drivknuten. Snälla säg att det är normalt och att jag INTE behöver nya lager där också, räcker så gott med allt annat....
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Vad pratar du om?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ööö... nä, det är inte lätt alltid Lite stressad, hittade massor med olja från servopumpen och lovade mig själv att inte stressa upp mig över det och antar att jag tog ut det här istället

      Vad jag egentligen undrade var väl om det har ett "fast"kullager på axel ut från lådan eller om den har ett lager liknande det i drivknutarna så axeln kan vinklas en aning, men tänker jag efter så kan de vinklas ut från lådan också.... toknovisen har stressat igen Inga pengar kvar och allt för mycket kvar att byta på bilen tyvärr, skyller på det.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment

      Working...
      X