Announcement

Collapse
No announcement yet.

länkage går tungt som satan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • länkage går tungt som satan

    Tjaa har en fiat uno som går skit segt i växelspaken går det att smörja och grejja lr måste man byta ut länkadet är det svårt och tar det tid???

    //Alex
    ojojojoj

  • #2
    vad är det för uno?

    årsmodell ? det brukar vara ganska lätt om man vet hur man gör har gjort det på många uno s
    på nyare uno s så sitter det en platta med länkage mitt på framvagns balken som brukar rosta fast den sitter med 4 m8 bultar underifrån och 2 st mindre axlar till lådan samt växelspaken i bilen (sitter mitt på länkaget )
    F:finns I:ingen A:annan T:turbo

    saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

    punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

    131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

    Comment


    • #3
      okej men går det att ta i sär och smörja och mirgla lite på delarna eller måste man köpa ny??? årsmodel vet jag inte..
      ojojojoj

      Comment


      • #4
        det går

        det brukar inte vara några problem att få växlarna att gå lätt på en uno

        rost olja och någon form av krypolja funkar bra

        (bäst är att plocka isär allt och fetta in allt på nytt )
        F:finns I:ingen A:annan T:turbo

        saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

        punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

        131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

        Comment


        • #5
          okej najs bara att lyfta upp i helgen och rycka och dra och smörja kanske ta isär några kopplinga och fetta upp...
          ojojojoj

          Comment

          Working...
          X