Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tändningslåsproblem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tändningslåsproblem

    Hur i hel......te får man bort låscylindern i tändningslåset på 132:an?? Nu är bilen helt klar för ombesiktning, allt fungerar, då går det helt plötsligt inte att vrida på nyckeln???!!!

  • #2
    Det går inte med mindre än att byta hela tändlåset.

    //MVH: Anders

    Comment


    • #3
      Menar du låscylindern eller hela enheten som sitter bultad runt rattstången?

      Comment


      • #4
        Hela den som sitter bultad. Den sitter med avdrags bult bara som stöld skydd så det blir lite svårare för en obehörig att ta bilen.

        // MVH. Anders

        Comment


        • #5
          Ok. Borrar man bort dom bultarna eller hur gör man? Sen är ju frågan om det går att få tag på nya grejor, det är väl värre antar jag.

          Comment


          • #6
            Ja borra bort bultarna ded går att ta m6 bult/skruv till ett nytt/bättre beg. ev. från skroten.

            // MVH Anders

            Comment


            • #7
              ..och du har testat att vrida lite på ratten? Dum fråga jag vet men..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Ingen dum fråga, men det är provat. Faktum är att jag lyckades få runt det efter en rejäl smäll med hammare på höljet som cylindern ligger i. Men nu är man ju rädd för att det ska fastna igen så ett nytt är nog ingen dumm idé.

                Comment


                • #9
                  Du kan slå loss skruvarna med en liiiten huggmejsel.
                  Fiat 500
                  Fordson Super Dexta -64
                  Kawasaki Z1A
                  Kawasak GPz1100A2
                  Suzuki Grand Vitara -11
                  Suzuki T500R

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Alvar
                    Ingen dum fråga, men det är provat. Faktum är att jag lyckades få runt det efter en rejäl smäll med hammare på höljet som cylindern ligger i. Men nu är man ju rädd för att det ska fastna igen så ett nytt är nog ingen dumm idé.
                    Prova att smörja det duktigt.

                    Ibland går det ju att plocka isär dom helt, dränka i rostlösare och sen fetta/smörja in.
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment

                    Working...
                    X