Announcement

Collapse
No announcement yet.

Instrumentbräda vid besiktning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Instrumentbräda vid besiktning?

    Behöver jag originalinstrumentbräda vid reg.bes? Funderar på att såga till en själv och vaddera m.m. Någon som vet? Tar gärna emot tips inför besiktningen

  • #2
    Det beror på vilken bil det är.
    Porsche Boxster S 2002

    Comment


    • #3
      Originally posted by TobbeC
      Det beror på vilken bil det är.
      Punto gt tydligen
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Originally posted by pazzo
        Punto gt tydligen
        Den är helbilsgodkänd och då är det inte tillåtet.

        Om besiktningen sen bryr sig är en annan fråga.
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          Originally posted by TobbeC
          Den är helbilsgodkänd och då är det inte tillåtet.

          Om besiktningen sen bryr sig är en annan fråga.
          Det skulle vara mkt intressant att veta hur kom du fram till att den är helbilsgodkänd?!
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ante
            Det skulle vara mkt intressant att veta hur kom du fram till att den är helbilsgodkänd?!
            Jag tog för givet att det var en bil tillverkad 1998 eller senare?

            En helbilsgodkänd bil har i registreringsbeviset en kod: T14 A + ett typgodkännandenummer.

            Vill man vara helt säker så kolla regbeviset. Jag kan ha fel
            Last edited by TobbeC; 5 December 2007, 07:25.
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #7
              Jag antar att Totos GT är 95-96? Så då bort den inte vara helbilsgodkänd?
              Fiatlös

              ___________________

              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

              Comment


              • #8
                Originally posted by Putt
                Jag antar att Totos GT är 95-96? Så då bort den inte vara helbilsgodkänd?
                Stämmer!
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #9
                  Ok, så då lovar ni att jag kan sprätta bort instrumentbrädan och göra en ny till min Gt-95, vilket sedan bes.mannen kommer att godkänna?

                  Comment


                  • #10
                    Menar ni att min GT inte heller är helbilsgodkänd? Från -96? Får man ändra lite hur man vill i dem då? Som motoreffekt, bromsar, vevhusventilation, katt osv?
                    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by novisen
                      Menar ni att min GT inte heller är helbilsgodkänd? Från -96? Får man ändra lite hur man vill i dem då? Som motoreffekt, bromsar, vevhusventilation, katt osv?
                      Kort svar: nej. För att få svar på vad du får göra och inte kontakta sbp. Allt annat är gissningar.
                      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by novisen
                        Menar ni att min GT inte heller är helbilsgodkänd? Från -96? Får man ändra lite hur man vill i dem då? Som motoreffekt, bromsar, vevhusventilation, katt osv?
                        Jo, om bilen vore tidigare än -75 års modell.
                        Last edited by Czappa; 7 December 2007, 18:35.
                        Fiat 500
                        Fordson Super Dexta -64
                        Kawasaki Z1A
                        Kawasak GPz1100A2
                        Suzuki Grand Vitara -11
                        Suzuki T500R

                        Comment


                        • #13
                          Ok.....inte för att jag fått något svar på min fråga, men tack ändå

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by toto
                            Ok.....inte för att jag fått något svar på min fråga, men tack ändå
                            Det är det som är svaret.

                            Igen kan igentligen veta. Gör du det snyggt kommer ingen att klaga.

                            Före 75 är det ok. Efter 98 är det förbjudet. Där imellan är det luddigt.
                            Porsche Boxster S 2002

                            Comment

                            Working...
                            X