Jag håller på att felsöka en hög bensinförbrukning på min Regatta 90 sie från 1988. Den ligger konstant över en liter/mil, och det är ju i mesta laget. Dessutom ligger tomgången högt (1100 rpm) även när den är helt varm.
Tomgången är dock jämn, och bilen går förhållandevis jämnt. Dock drar den jämnare när bilen är kall, vilken kan tyda på att det är luft- eller vattensensorn som inte fungerar. Den startar iofs klockrent oavsett temperatur.
Vet någon vad det är för sensor/givare som sitter mellan stift 2 och 3? Kan det vara en knacksensor? Den står inte omnämnd i Haynes reparationsbok, som för övrigt inte täcker de motorer som har katalysator.
Tips mottages tacksamt.
Tomgången är dock jämn, och bilen går förhållandevis jämnt. Dock drar den jämnare när bilen är kall, vilken kan tyda på att det är luft- eller vattensensorn som inte fungerar. Den startar iofs klockrent oavsett temperatur.
Vet någon vad det är för sensor/givare som sitter mellan stift 2 och 3? Kan det vara en knacksensor? Den står inte omnämnd i Haynes reparationsbok, som för övrigt inte täcker de motorer som har katalysator.
Tips mottages tacksamt.
Comment