Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad beställa till kopplignsbyte?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad beställa till kopplignsbyte?!?

    SKa byta koppling på min Lancia Kappa (dvs ungefär samma morot som i Fiat Coupé 2,0T 16v)
    MEN vad ska man egentligen byta/beställa?!
    Bilen har gått 20.000mil....o behöver man beställa ett helt kopplingskit, eller räcker det med lamellerna i sig!?
    Kopplingen "tuggar" när man ska köra iväg!

  • #2
    Kappa, då är det 2.0 20V femman va? Huggande koppling låter mer som fukt (vatten eller olja) på lamellerna? Inte helt säker det kan kanske vara slitet oxå.

    Annars blir det väl själva kopplingen som paket man byter, ska väl inte behövas mer. Om inte packningen mellan motor o låda (om det finns någon?).
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      Kappa, då är det 2.0 20V femman va? Huggande koppling låter mer som fukt (vatten eller olja) på lamellerna? Inte helt säker det kan kanske vara slitet oxå.

      Annars blir det väl själva kopplingen som paket man byter, ska väl inte behövas mer. Om inte packningen mellan motor o låda (om det finns någon?).
      Nix, är den fyrcylindriga :-) Dvs lite mer plats! Men det är inget att spara på då, byta hela kitet! Känns väl troligt att den börjar bli lite sliten vid 20000mil ändå?!
      Nästan inget spel på den heller....
      Säljaren hävdade att det var chromad koppling, som är outslitlig (nej, jag trodde inte på honom...) därför den var sådan!

      Comment

      Working...
      X