Ledsen att vara lite korkad, men jag förstår inte riktigt vad problemet är att byta utan. Sitter det inte markeringar på alla svänghjul som gör att om man bara sätter dem rätt så blir det rätt? Är problemet att få markeringarna rätt pga ventilerna trycker undan kammen, så det är därför man måste låsa dem? Eller gäller det bara twin-kam, så på ex. vis punton så är det inget större problem eftersom det bara är en kam till både avgas och insugsventilerna? Eller har man inget märke för hur kolvarna står, men det borde man väl ha på veven? Känner mig bara en aning korkad, men känner att jag gärna vill lära mig lite innan man river mer än man får ihop så att säga. Kan ju vara så att jag inte behöver fundera på att byta topplockspackning själv längre
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Varför kamremsverktyg?
Collapse
X
-
Jo, menar punton. Lät mest som om man var tvungen att ha verktygen till alla Fiat-motorer och fick inte riktigt ihop varför. Finns inga markeringar så blir det ju lite knepigt, det kan jag förstå.Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
Comment